چاپ سربرگ 10 چاپخانه برتر چاپ سربرگ سال 99

به گزارش نوای پرنده پارسی، سربرگ ها از جمله اوراق اداری هستند که به طور معمول در قطع A4 ارائه می شوند و برای انجام امور نامه نگاری ادارات و موسسات یا اشخاص حقیقی مورد استفاده قرار می گیرند. مواردی که امکان حضور در سربرگ را دارند، عبارتند از: نشانه و عنوان، نشانی، عناوینی مانند: تاریخ، شماره، پیوست که این عناوین به طور معمول در بالای برگه و معمولا در سمت چپ درج می گردد، اما با توجه به فایل های آماده برای نامه نگاری های اداری، بر روی سربرگ چاپ نمی شوند و تنها فضای لازم برای چاپ آنها توسط چاپگرهای رومیزی در سربرگ پیش بینی می گردد.

چاپ سربرگ 10 چاپخانه برتر چاپ سربرگ سال 99

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

فونت به کار رفته در این المان معمولا 10 با 11 پوینت می باشد و عظیم تر یا کوچک تر از آن استفاده نمی شود. در سربرگ های اداری، تاریخ و شماره و پیوست از الزامات عناصر سربرگ موسسه های اداری می باشند. اما در سربرگ های غیراداری و شخصی بسته به احتیاج و سلیقه ممکن است پیوست باشماره حذف شود.

به طور معمول محل قرارگیری آرم و عنوان در بالای سربرگ پیش بینی می شود، این مورد به ویژه در سربرگ های ادارات دولتی به عنوان یک اصل رعایت می شود. اگرچه در سایر موارد طراح می تواند با توجه به روحیه و محدودهی فعالیت سفارش دهنده، مکان مناسب برای قرار دریافت آرم و عنوان را معین کند. بدیهی است که محل قرارگیری آرم نباید لطمه ای به کاربری اصلی سربرگ (ضرورت نگارش متن بر روی آن(وارد کند. قرار دریافت نشانه و عنوان در سمت چپ یا راست (بالا) سربرگ بستگی به شکل و جهت نشانه دارد، ولی به طور معمول در سربرگ های دولتی نشانه در سمت راست بالا قرار می گیرد تا امکان درج تاریخ و شماره نامه در سمت چپ بالا میسر باشد، زیرا درج موارد یاد شده در سمت چپ این امکان را فراهم می نماید تا پس از آرشیو و بایگانی نامه های وارده، دستیابی به نامه های موردنظر بر اساس شماره و تاریخ نامه در هنگام ورق زدن پرونده بایگانی شده سریع تر انجام پذیرد.

عنوان شرکت یا موسسه بهتر است در ابتدای سربرگ چاپ شود تا در وهله اول توسط خواننده دیده شود و تشخیص این که سربرگ متعلق به چه نهاد با موسسه می باشد را راحت تر نماید. به غیر از عنوان شرکت گاهی سوتیتری هم در زیر با ادامه عنوان و نام شرکت آورده می شود. سوتیتر، شرحی است که در خصوص فعالیت شرکت با موسسه مربوطه داده میشود و بهتر است با فونتی ریزتر از عنوان شرکت نوشته شود، به گونه ای که عنوان زودتر از سوتیتر دیده شود. اندازه قلم عنوان نیز بسته به کوتاه یا طولانی بودن آن بین 10 تا 14 پوینت و معمولا با قلم ضخیم ارائه می شود.

لازم به شرح است در صورتی که عنوان طولانی باشد، امکان تقسیم آن به دو یا سه سطر مقدور است و اغلب بخش های اصلی عنوان را با قلم عظیم تر از بخش های دیگر قید می نمایند. عنوان بلافاصله در کنار آرم قرار می گیرد و بر حسب شکل آرم و ضرورت های دیگر، در پایین چپ یا راست نشانه جای خواهد گرفت. اگرچه محل قرارگیری عنوان بسته به شکل کلی سربرگ قابل تعریف است اما قرار گیری عنوان در بالای نشانه متداول نیست. نوع قلمی که برای عنوان استفاده می شود باید با گرافیک آرم و محدوده فعالیت صاحب آن متناسب باشد. آدرس و نشانی کامل جهت دسترسی به صاحبان سربرگ، یکی دیگر از عناصر ضروری در طراحی سربرگ ها می باشد تا چنانچه در مکاتبات رسمی احتیاجی به ارسال پاسخ یا تماس باشد، دسترسی راحت تر شود. در بخش آدرس و نشانی، تلفن، فکس، آدرس پست الکترونیکی و آدرس وب سایت در صورت داشتن باید ثبت شود تا به این ترتیب تماس با موسسه مربوطه مقدور باشد. اندازه قلم نشانی نیز متاثر از کوتاه یا بلند بودن آن محدوده ای بین قلم 8تا 12 پوینت نازک خواهد داشت، اگر چه نوع فونت قلم انتخابی در اندازه قلم بسیار معین نماینده است. هم چنین نحوه چیدمان نوشتار نشانی نیز تحت تاثیر دیگر عوامل بصری، می تواند چپ چین، راست چین، وسط چین و یا حتی چیدمانی نامنظم و ساختارشکن داشته باشد.

به غیر از المان های ذکر شده، استفاده از فرم و خط در طراحی سربرگ مجاز است و می توان از دو یا سه رنگ نیز در این طراحی بهره جست.

گرافیک اجرا شده برای سربرگ باید به گونه ای باشد تا مسئله ای برای نگارش متن و خواندن آن ایجاد نکند. نهایتا بسته به موضوع و محدوده فعالیت و همچنین نظر سفارش دهنده، محدودیت های ذکر شده امکان تعدیل شدن دارند و طراحی سربرگ هایی با اندازه های متفاوت و گرافیک متنوع امکان پذیر خواهد بود. قطع A5 پس از قطع A4 در اولویت طراحی قرار گرفته است. معمولا این قطع برای مکاتبات داخلی و یا متن های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد. باید توجه داشت اگرچه ابعاد سربرگهای A5 نصف سربرگ های A4 است، اما نباید عناصر بصری را نیز به همین نسبت کوچک کرد، بلکه باید انتخاب قلم نوشتار و ابعاد عناصر بصری مجددا و به دقت انجام پذیرد. فونت های استفاده شده در طراحی سربرگ معمولا بین 10 تا 14 پوینت انتخاب می شوند. گرافیک به کار رفته در سربرگ در قطع های گوناگون، معمولا یکسان بوده و تفاوت فاحشی با یکدیگر ندارند.

از نکات مهم در طراحی سربرگ ها این است که سربرگ بهتر است توسط المانهایی که به سلیقه طراح انتخاب میشود (فرم، خط، نوشتار، رنگ و …) حداقل از دو طرف بسته شود. مهم نیست که این بسته شدن از کدام ضلعهای سربرگ باشد. اما بهتر است برای زیبایی هرچه بیشتر و فاصله دریافت آن از اوراق یادداشت، حداقل از دو سمت بسته شود.

معرفی 10 چاپخانه برتر چاپ سربرگ

  1. چاپ نقش الماس

  2. چاپ آقا

  3. چاپ متین

  4. چاپ شاپرک

  5. معرفی چاپ کهن

  6. معرفی چاپ بهرنگ

  7. چاپ قوانین

  8. چاپ آراد

  9. چاپ تندیس برتر

  10. چاپ آذرخش

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4016

به "چاپ سربرگ 10 چاپخانه برتر چاپ سربرگ سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ سربرگ 10 چاپخانه برتر چاپ سربرگ سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید