چاووش اوغلو: نژادپرستی درحال سایه افکندن بر میادین ورزشی اروپا است

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزیر خارجه ترکیه در پی اقدامات نژادپرستانه عده ای علیه بعضی ورزشکاران این کشور گفت که نژادپرستی دارد بر میادین ورزشی اروپا سایه می افکند.

چاووش اوغلو: نژادپرستی درحال سایه افکندن بر میادین ورزشی اروپا است

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین اللملل خبرنگاران، مولود چاووش اوغولو وزیر خارجه ترکیه در مراسم افتتاحیه پارک مخصوص بچه ها به نام ژوزف سورال (بازیکن اهل چک باشگاه الانیا اسپور ترکیه که بر اثر تصادف جان خود را از دست داد) توضیح داد که اقدامات نژادپرستانه دارد بر میادین ورزشی اروپا سایه می افکند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، چاووش اوغلو در این مراسم تاکید نمود که ورزشکاران ترکیه به خاطر سلام نظامی به نیرو های ارتش ترکیه، در کشور های اروپایی هدف اقدامات نژادپرستانه قرار گرفته اند.

در ارتباط با این موضوع، چاووش اوغلوو گفت: امروز ما از مسائل نژادپرستی رنج می بریم که ابعاد گوناگونی دارد و {اکنون} در میادین ورزشی سایه افکنده است. مخصوصا ورزشکاران آفریقایی که شاهد اقدامات نژادپرستانه علیه آن ها هستیم.

چاووش اوغلو با اشاره به دیدار ورزشکارن ترکیه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور در سال گذشته از اعمال فشار شدید و آزار ورزشکاران ترکیه و به ویژه اقدام سطوح دولتی آلمان در این خصوص ابراز شرمساری کرد.

او در ادامه اضافه کرد: شاهدیم که چگونه سیاست با ورزش درهم آمیخته است.

تعدادی از ورزشکاران ترکیه هفته گذشته در احترام به نیرو های حاضر در عملیات چشمه صلح، به آن ها سلام نظامی کردند.

این اقدام ورزشکاران ترکیه از جانب سیاستمدارن ترکیه و تماشاچیان مورد حمایت قرار گفت: این در حالی است که بسیاری از کشور های غربی این اقدام را دارای پیغام سیاسی دانستند.

در نیمه ماه اکتوبر، فدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) تحقیقی با عنوان اقدامات تحریک آمیز سیاسی بازیکنان تیم ملی فوتبال ترکیه شروع کرد. این اقدامات تحریک آمیز در چارچوب رقابت های مرحله مقدماتی جام ملت های اروپا 2020 در بازی تیم ملی ترکیه با تیم های آلمان و فرانسه صورت گرفت درپی این اقدام، ترکیه (یوفا) را به تعقل فراخواند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2813

به "چاووش اوغلو: نژادپرستی درحال سایه افکندن بر میادین ورزشی اروپا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو: نژادپرستی درحال سایه افکندن بر میادین ورزشی اروپا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید