پکن: کانادایی های بازداشت شده قطعا قوانین چین را نقض نموده اند

به گزارش نوای پرنده پارسی، دادستان ارشد چین گفته است دو کانادایی بازداشت شده در این کشور امنیت ملی را بر هم زده اند و مطابق قانون با آنها رفتار می گردد.

پکن: کانادایی های بازداشت شده قطعا قوانین چین را نقض نموده اند

برای دریافت خدمات ویزای مولتی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چین می گوید دو کانادایی دستگیر شده در این کشور بدون شک قانون را نقض نموده اند و مطابق قانون با آنها رفتار خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دادستان ارشد چین روز پنجشنبه گفت دو کانادایی دستگیر شده به دنبال دستگیری یک مقام شرکت فعال در زمینه تکنولوژی، بدون شک قانون را نقض نموده اند.

مقامات چینی پیش تر گفته بودند مایکل کووریگ دیپلمات سابق و مشاور گروه بین المللی بحران (ICG) و یک تاجر به نام مایکل سپاور مظنون هستند که امنیت ملی چین را به خطر انداخته اند.

ژانگ جون دادستان کل گفته است: بدون شک این دو شهروند کانادایی قوانین و مقررات کشور چین را نقض نموده اند و در حال تحقیق بر اساس آیین دادرسی هستیم.

زمانی که از وی در مورد احتمال متهم شناخته شدن آن دو مرد پرسیده شد، او بدون ارائه شرح بیشتر، صرفا گفت روند تحقیقات قطعا بر اساس قانون دنبال می گردد.

این دو کانادایی پس از آن دستگیر شدند که منگ وانژو مدیر اقتصادی شرکت هواوی ابتدای ماه دسامبر میلادی در شهر ونکوور کانادا به دستور دولت آمریکا دستگیر شد.

دولت چین تنها اطلاعاتی کلی از دو کانادایی دستگیر شده داده و پیوند مستقیمی میان این دستگیری ها و دستگیری منگ ترسیم ننموده است. اتاوا نیز همین رویکرد را دنبال نموده، اما دیپلمات های پیشین کانادا و دیپلمات های غربی در چین این دو مورد را به هم مرتبط دانسته اند.

کانادا اعلام نموده این دستگیری ها قابل پذیرش نیست و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا هم گفته است چین باید این دو کانادایی را آزاد کند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2184

به "پکن: کانادایی های بازداشت شده قطعا قوانین چین را نقض نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: کانادایی های بازداشت شده قطعا قوانین چین را نقض نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید