پروژه مرکز سوانح سوختگی سمنان 52 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، نوید دانایی در حاشیه بازدید شامگاه یکشنبه رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از پروژه های بهداشتی درمانی سمنان بابیان اینکه پروژه مرکز سوانح سوختگی و مرکز غربالگری سرطان 52 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تأکید کرد: با ساخت این مراکز احتیاج بیماران درون استان سمنان برطرف می گردد.

پروژه مرکز سوانح سوختگی سمنان 52 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی بابیان اینکه تکمیل این دو مرکز باعث می گردد تا احتیاج بیماران درون استان به اعزام برون استانی کاهش یابد، اضافه کرد: مرکز سوختگی و غربالگری در زمینی با زیربنای 12 هزار مترمربع هفت سال پیش کلنگ زنی و در حال ساخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت 82 درصد از بیماران داخل استان مداوا می شدند، تأکید کرد: تا سال 92 مجبور به اعزام 12 درصد از بیماران بومی به خارج از استان بودیم که بیشتر درزمینهٔ سوختگی، جراحی و همچنین سرطان بودند که امروز خوشبختانه این میزان فقط به پنج درصد رسیده است.

دانایی، سوختگی را یکی از اعزام های شایع بیماران درون استان به استان های مجاور دانست و تاکید نمود: ساخت مرکز سوختگی قطعا میزان احتیاج بیماران درون استان به مراکز درمانی استان های مجاور به خصوص مازندران را کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 386

به "پروژه مرکز سوانح سوختگی سمنان 52 درصد پیشرفت فیزیکی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه مرکز سوانح سوختگی سمنان 52 درصد پیشرفت فیزیکی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید