پتروشیمی چابهار تا سرانجام سال 99 به فراوری تجاری می رسد

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: مجتمع پتروشیمی چابهار تا خاتمه سال 99 با بهره برداری از نخسین واحد فراوری متانول به فراوری تجاری می رسد.

پتروشیمی چابهار تا سرانجام سال 99 به فراوری تجاری می رسد

عبدالرحیم کردی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران- اظهار کرد: مجتمع پتروشیمی چابهار به مساحت 1200 هکتار با توانایی فراوری بیش از 20 میلیون تن مواد پتروشیمی نظیر متانول، اوره، آمونیاک، آرماتیک و...در قالب سه فاز از سال 91 آغاز گردیده و از سال 94 هم ساخت اولین مجتمع فراوری متانول آن آغاز گردیده است.

وی اضافه کرد: فاز اول مجتمع پتروشیمی چابهار با توانایی فراوری 8.5 میلیون تن متانول در سال، در قالب 5 سایت و مجتمع فراوریی درحال اجراست که از میان این 5 سایت، مجتمع بدر شرق سرعت پیشرفت بالاتری دارد و اخیراً تجهیزات آن نیز به ارزش 40 میلیون یورو از اروپا واردگردیده و در حال نصب است .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بابیان اینکه فاز اول مجتمع پتروشیمی چابهار از اواخر 99 با به بهره برداری رسیدن مجتمع بدر شرق به فراوری تجاری می رسد، توضیح داد: مجتمع های دیگر نیز تا رسیدن به فراوری 8.5 میلیون تن و اتمام فاز اول به مراتب تا سال 1401 کامل خواهند شد .

وی اظهار داشت: درمجموع بنا به پیش بینی ها حدود 10 میلیارد یورو برای احداث مجتمع های فراوری متانول سرمایه گذاری می گردد. ارزش متانول فراوریی فاز اول که از آبان 99 به مراتب تکمیل و به فراوری تجاری می رسد، چیزی حدود 5 تا 6 میلیارد یورو خواهد بود.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 257

به "پتروشیمی چابهار تا سرانجام سال 99 به فراوری تجاری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتروشیمی چابهار تا سرانجام سال 99 به فراوری تجاری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید