پاسخ فوری ارتش سوریه به نقض آتش بس تروریست ها

به گزارش نوای پرنده پارسی، تروریست های وابسته به ترکیه که روز گذشته توانسته بودند روستای طنجره در استان حماه را اشغال نمایند، امروز کنترل این روستا را از دست دادند و ارتش سوریه فورا آن را آزاد کرد.

پاسخ فوری ارتش سوریه به نقض آتش بس تروریست ها

به گزارش خبرنگاران از فارس، ارتش سوریه در واکنش به حملات تروریست های وابسته به ترکیه، حملات خود را در شمال غرب استان حماه شروع کرد.

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه -نزدیک به تروریست ها- اذعان کرد که ارتش سوریه نیمه شب گذشته پیروز شد روستای طنجره واقع در شمال غرب استان حماه را از تروریست ها پس بگیرد.

این مرکز اطلاع داد که این روستا، 24 ساعت در اشغال عناصر وابسته به ترکیه قرار داشته و ارتش سویه بلافاصله آن را پس گرفته است.

این در حالی است که حملات موشکی ارتش سوریه به مواضع تروریست ها در این روستا، شدید توصیف شده است.

دیدبان روز گذشته اطلاع داد که عناصر حاضر در اتاق عملیات تروریست ها موسوم به وحرض المؤمنین برای نخستین بار از زمان آتش بس در شمال سوریه، عملیاتی را در سهل الغاب شروع کردند.

عناصر وابسته به ترکیه توانسته بودند طنجره را اشغال نمایند و قصد داشتند در این محور به پیشروی خود ادامه دهند که پیروز به اجرای نقشه خود نشدند.

از 16 اسفند که آتش بس در ادلب برقرار شده است گروه های تروریستی ده ها بار با حملات راکتی و تیراندازی ها علیه مواضع ارتش و مناطق امن در استان های حلب، ادلب و لاذقیه آتش بس را نقض کردند.

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه پانزدهم اسفند در شهر مسکو بر سر اعمال آتش بس در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه به توافق رسیدند.

دو طرف توافق کردند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک های نزدیک ادلب گشت زنی های مشترک برقرار نمایند.

همچنین مقرر شده در طول بزرگراه اِم4 سوریه یک گذرگاه امنیتی به عمق 6 کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد گردد. قرار است بر سر سایر ملاک ها تصمیم گیری گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4562

به "پاسخ فوری ارتش سوریه به نقض آتش بس تروریست ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ فوری ارتش سوریه به نقض آتش بس تروریست ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید