همه چیزهایی که ضروری است در رابطه با باغ گلها کرمانشاه بدانید

به گزارش نوای پرنده پارسی، باغ گلها کرمانشاه یکی از زیباترین و بی نظیر ترین جاذبه های گردشگری این شهر ایران می باشد که ساخته دست بشر بوده و شما از تماشای مناظر زیبا و استشمام عطر گل های این باغ نهایت لذت را خواهید برد. این باغ حیرت انگیز و تماشایی می تواند مکانی بسیار مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت و لحظاتی شاد و آرامش بخش بوده خاطراتی خوش را برای شما رقم زده و استشمام عطر گل های بهاری هر چه نگرانی و تشویش وجود دارد را از شما دور خواهد نمود. با ما همراه باشید تا بیشتر با باغ گلهای کرمانشاه آشنا شوید.

همه چیزهایی که ضروری است در رابطه با باغ گلها کرمانشاه بدانید

جهت دریافت خدمات طراحی سایت پلان ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغ گلها کرمانشاه

باغ گلها یکی دیگر از جاذبه های گردشگری و بسیار تماشایی این شهر می باشد که به تازگی یعنی در سال 1393 افتتاح شده است. این باغ بعد از باغ گلهای اصفهان صندلی دوم را در میان باغ های گل در سراسر کشور به خود اختصاص داده است. باغ گلها مساحتی حدود 5 هکتار را به خود اختصاص داده است که در این باغ بسیار زیبا و منحصر به فرد شما می توانید انواع مختلفی از گونه های گیاهان را مشاهده کنید. متخصصان این امر برای ایجاد این باغ تماشایی از به روز ترین تکنیک ها و المان های موجود در جهان بهره گرفته و باغی تماشایی و خاص را طراحی و اجرا نموده اند. در زمان بازدید از باغ گلها شما می توانید از هدایت کارشناسان و متخصصان این رشته در باغ استفاده نموده و اطلاعات لازم را از آن ها کسب کنید.

فضای باغ گلها کرمانشاه

مسئولین این مکان تمامی سعی خود را به کار گرفته اند تا مکانی را به وجود بیاورند که تمامی استانداردهای لازم برای یک باغ گل را داشته باشد و فضایی مناسب را برای بازدید نمایندگان ایجاد نمایند. در طراحی باغ گلها فضاهایی برای ایجاد باغ ایرانی، باغ انگلیسی، ایتالیایی، ژاپنی و فرانسوی در نظر گرفته شده است که در فصل بهار و تابستان شاهد رویش زیباترین گل های بهاری در این باغ ها خواهید بود. در قسمت های دیگر باغ گلها شما شاهد برکه ها، تپه های چمنی، آکواریوم، باغ صخره ای، آبراه و …. خواهید بود که زیبایی این باغ را صد چندان نموده است. برای رفاه حال بازدیدنمایندگان از باغ گلها کرمانشاه فضایی نیز برای پارک ماشین ها در ضلع شمالی این پارک در نظر گرفته شده است.

نمونه گیاهان موجود در باغ گلها کرمانشاه

در باغ گلها حدود چهار هزار گونه گل و گیاه کاشته شده است. بیشتر نمونه های کاشته شده در این باغ بسیار تماشایی از بذرهای هلندی بوده که کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی دارند. طبق گفته مسئولان این باغ رؤیایی شما در زمان بازدید از باغ گل ها می توانید بیش از صد نوع از گونه های مختلف کاکتوس را دیده و از سیصد نوع درختچه نیز در این باغ دیدن کنید. تنوع گونه های کاشته شده در این باغ بسیار زیاد است و شامل گونه های زیر می باشد.

  • انواع کاکتوس ها
  • انواع گیاهان پوششی
  • انواع گیاهان دارویی
  • مجموعه ای کامل از گیاهان پیازی
  • گیاهان آپارتمانی بسیار متنوع
  • انواع گلهای زینتی

هدف از تاسیس باغ گلها کرمانشاه

باغ گلها علاوه بر اینکه مکانی برای تفریح مردم بوده و یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر نیز می باشد مکانی برای آموزش و تحقیق بر روی انواع گونه های گیاهی نیز می باشد و هدف از تأسیس آن ارتقاء و توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست بوده و سعی شده شهروندان و به ویژه بچه ها را به دوستی و مراقبت از محیط زیست تشویق نموده و این فرهنگ را در میان شهروندان نهادینه کند. همچنین فضایی را برای آموزش و بازی بچه ها نیز در نظر گرفته اند. مسافران نوروزی برای بازدید از باغ گلها کرمانشاه در ایام نوروز هیچ گونه مبلغی را پرداخت نخواهند کرد و به صورت رایگان می توانند از این بهشت روی زمین دیدن نموده و ساعاتی را در آلاچیق های زیبای این باغ به تفریح و استراحت سپری نمایند.

موقعیت مکانی باغ گلها

شما برای اینکه دسترسی راحتی به باغ گلها داشته باشید می توانید یکی از دو راستا زیر را انتخاب کنید.

اگر می خواهید برای رسیدن به باغ گلها راستای بدون ترافیک را طی کنید می توانید با استفاده از کمربندی قسمت غربی شهر کرمانشاه طی یک مسافت مستقیم و بسیار سر راست به باغ گلها دسترسی پیدا کنید. باغ گلها تقریباً در انتهای راستا کمربندی غربی شهر و روبروی بیمارستان سینا قرار گرفته است. در کنار باغ گلها کرمانشاه نیز باغ پرندگان واقع شده است.

اگر در داخل شهر کرمانشاه هستید می خواهید از این راستا به باغ گلها رفته و از این مکان خارق العاده دیدن کنید. می توانید به وسیله میدان فردوسی به سمت میدان آزادگان رفته و بعد از طی مسافت بسیار کوتاهی به سمت کمربندی غربی رفته و در سمت چپ خود باغ گلها را ببینید. باغ گلها کرمانشاه در نزدیکی میدان آزادگان قرار گرفته است و دسترسی به آن بسیار راحت می باشد.

منبع: دلتابان
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3458

به "همه چیزهایی که ضروری است در رابطه با باغ گلها کرمانشاه بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیزهایی که ضروری است در رابطه با باغ گلها کرمانشاه بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید