همتی: حساسیت به موضوع مقابله با فساد منجر به بی اعتمادی نشود

به گزارش نوای پرنده پارسی، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که کشور به موضوع مقابله با فساد حساس شده است ابراز امیدواری کرد که حساسیت ها به گونه ای باشد که در عین برخورد با متخلفان از ایجاد حاشیه و بی اعتمادی پرهیز گردد.

همتی: حساسیت به موضوع مقابله با فساد منجر به بی اعتمادی نشود

احمد همتی در گفت و گو با خبرنگاران، در شرح آخرین وضعیت مقابله با فساد در حوزه بهداشت و درمان و پزشکی گفت: حساسیت های به وجود آمده درباره سازمان غذا ودارو و تجهیزات پزشکی به جا و درست است باید این حساسیت ها ادامه داشته باشد چون حدود 3.5 میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص پیدا نموده است وباید مشخص تکلیف گردد.

وی ادامه داد: قطعا اگر هر کسی در هر مقامی تخلف نموده باشد باید با مستندات به مراجع ذی صلاح معرفی گردد تا این موارد به سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد کما این که اخیرا هم کمیته ویژه ای از طرف رئیس قوه قضاییه در سطح کشور و استان ها برای مقابله با فساد تشکیل شده است. این نقطه قوتی است که کشور به موضوع فساد حساس شده. امیدواریم حساسیت ها روی روالی باشد که بتواند نتایج خوبی داشته باشد یعنی در عین برخورد با متخلفان از ایجاد حاشیه و بی اعتمادی پرهیز گردد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر این که این کمیسیون از وزارت بهداشت پیگیر آخرین گزارش ها برای مقابله با فساد دارو است گفت که امیدواریم با مستندسازی و پیگیری های جدی جلوی تخلفات گرفته گردد برای این کار باید مجلس و دولت به دنبال اجرای قانون باشند که از جمله آن می توان به موضوع دولت الکترونیک اشاره نمود یعنی همه پروسه های مربوط به دارو، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه شفاف،آنلاین و برخط باشد اصل شفافیت همان چیزی است که مجلس بر آن تاکید دارد چون جلوی تخلفات را می گیرد.

به گفته وی افزایش شفافیت عامل مهمی برای پیشگیری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2062

به "همتی: حساسیت به موضوع مقابله با فساد منجر به بی اعتمادی نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همتی: حساسیت به موضوع مقابله با فساد منجر به بی اعتمادی نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید