نرخ تورم در کانادا کاهش یافت

به گزارش نوای پرنده پارسی، تورم کانادا تا انتها فوریه به 2.2 درصد کاهش پیدا کرد.

نرخ تورم در کانادا کاهش یافت

اگر علاقمند به سفر با بهترین بلیط ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گلوب اند میل، متوسط نرخ تورم کانادا در 12 ماه منتهی به فوریه با 0.2 درصد کاهش نسبت به ماه قبل به 2.2 درصد رسید که این نرخ تورم 0.1 درصد بیشتر از انتظار بازار و کمترین تورم ثبت شده در این کشور از دسامبر سال قبل تا به امروز بوده است.

در بین بخش های مختلف، بیشترین تورم مربوط به بنزین با هفت درصد بوده است. تورم حمل و نقل نیز 4.9 درصد و مواد غذایی 3.2 درصد اندازه گرفته شده است. از سوی دیگر کمترین تورم مربوط به لوازم منزل با منفی 0.2 درصد و فرهنگ و آموزش با 0.7 درصد بوده است.

بر مبنای ماهانه، نرخ تورم ماه فوریه 0.4 درصد بوده که 0.1 درصد بیشتر از تورم ثبت شده ماه قبل این کشور است.

بانک مرکزی کانادا بر خلاف همتای آمریکایی خود تا به امروز توانسته است نرخ تورم را در محدوده دو درصدی باقی نگه دارد و این مساله به ثبات نرخ بهره نیز یاری نموده است. با این حال این بانک که پیش تر اعلام نموده بود با توجه به ثبات نسبی شاخص های کلان مالی در مقطع فعلی برنامه ای برای کاهش بیشتر نرخ بهره ندارد به دلیل شیوع کرونا در این کشور و با هدف تقویت رشد مالی و حمایت از کسب و کارها مجبور به کاهش نرخ بهره شد.

طبق اعلام مرکز آمار کانادا، هسته تورمی که تغییرات قیمت مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای آن ها در نظر نمی گیرد تا خاتمه ماه فوریه بدون تغییر نسبت به ماه قبل در سطح دو درصد باقی مانده است.

بانک مرکزی کانادا هم چنین با تاکید بر آمادگی برای همکاری با سایر کشورهای گروه هفت اعلام نموده است که کلیه اقدامات لازم برای حمایت از رشد مالی و حفظ نرخ تورم در محدوده هدف گذاری شده را انجام خواهد داد. این بانک هم چنین با اعتراف به کاهش رشد مالی کانادا گفت که به احتمال زیاد رشد هدفگذاری شده 1.3 درصدی برای سه ماهه نخست سال محقق نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3683

به "نرخ تورم در کانادا کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ تورم در کانادا کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید