مقاله: 5 فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند

به گزارش نوای پرنده پارسی، تقریبا نمی توان فهرستی از بهترین فیلم های ترسناک پیدا کرد که نشانی از فیلم جن گیر در آن پیدا نگردد. این فیلم با گذشت نزدیک به پنج دهه از زمان ساختش کماکان از نظر بسیاری از سینمادوستان ترسناک ترین فیلم تاریخ سینما است. جن گیر داستان جن زدگی رِیگِن مک نیل، دختر جوان ساکن واشینگتن را به تصویر می کشد که خانواده اش برای نجات او دست به دامان یک کشیش می شوند. پزشکان از درمان ریگن عاجز می مانند و بعضی به مادرش، کریس مک نیل، توصیه می نمایند که به سراغ کلیسا و جن گیری برود. به همین خاطر وی از یک کشیش جوان به نام پدر کاراس درخواست یاری می نماید. پدر کاراس تحقیقاتی روی ریگن انجام می دهد و مطمئن می گردد که شیطان بدن او را تسخیر نموده و این سرآغاز اتفاقات هراس انگیز فیلم است. اما ماجرا زمانی ترسناک تر می گردد که تمام اتفاقات فیلم جنگیر زاییده تخیلات فیلمنامه نویس آن نیست و بعضی از رخدادهای آن ریشه در واقعیت دارند.

مقاله: 5 فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند

فیلم جن گیری امیلی رز یک اثر درام بر مبنای یک داستان ترسناک است که در فضایی غالبا رئالیستی اتفاقات خود را پیش می برد. ارین برونر، وکیلی جاه طلب است که در مؤسسه حقوقی اش پیگیری پرونده پدر ریچارد مور، کشیش کاتولیکی که به خاطر جن گیری موجب مرگ امیلی رز، دانش آموز 19 ساله آلمانی می گردد را به دست می گیرد. در حالی که هم در واقعیت و هم در فیلم دادگاه میخواهد با کمترین جلب توجه عمومی این پرونده را به خاتمه برساند، اما ماجرا این گونه پیش نمی رود و درگیری هایی میان موافقان و مخالفان جن گیری شکل می گیرد. در سرانجام دادگاه کشیش، پدر و مادر امیلی را به قتل سهل انگارانه محکوم می نماید.

این فیلم با درجه سنی 13+ سال به نمایش درآمد و چنین رده بندی سنی به معنای حذف بسیاری از صحنه های خشن یا ترسناک است، اما موضوعی که جن گیری امیلی رز را به اثری درخور توجه تبدیل می نماید جو دادگاهی فیلم و آنالیز معقوله جن گیری است.

منبع مقاله: 5 فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند

انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7408

به "مقاله: 5 فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: 5 فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید