ماکرون: یک زندانی فرانسوی در ایران آزاد شد ، دولت فرانسه در همکاری متقابل روح الله نژاد را آزاد کرد

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس جمهور فرانسه امروز تأیید کرد که یکی از اتباع این کشور که در ایران بازداشت بوده، آزاد شده است.

ماکرون: یک زندانی فرانسوی در ایران آزاد شد ، دولت فرانسه در همکاری متقابل روح الله نژاد را آزاد کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه امروز (شنبه) تأیید کرد که رولان مارشال تبعه فرانسوی که در ایران بازداشت بود، آزاد شده است.

بنا به گزارش شبکه فرانس 24، دفتر ریاست جمهوری فرانسه در مورد آزادی مارشال توضیح داد: ریاست جمهوری فرانسه راضی است که خبر آزادی رولان مارشال که در ماه ژوئن (2019) در ایران بازداشت بود را اعلام کنم. وی اواسط امروز شنبه وارد فرانسه خواهد شد.

پیش از این رسانه ها اعلام نموده بودند که جلال روح الله نژاد مهندس ایرانی که به اتهام دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران از بیش از یک سال در زندان های فرانسه بود روز گذشته (اول فروردین 99) آزاد شد.

بازداشت روح الله نژاد به درخواست آمریکا و با هدف استرداد وی به این کشور اجرا شده بود و دادگاه های فرانسه و دیوان عالی این کشور درخواست آمریکا برای استرداد روح الله نژاد را تایید نموده بودند، ولی دولت فرانسه با تغییر این تصمیم، وی را آزاد کرد.

با توجه به همکاری قوه قضائیه برای آزادی یکی از زندانیان فرانسه با استفاده از تخفیف مجازات؛ دولت فرانسه در همکاری متقابل با تغییر تصمیم قبلی روح الله نژاد را آزاد کرد.

در همین چارچوب رولاند گابریل مارشال که به جرم اقدام علیه امنیت ملی در دادگاه عمومی و انقلاب تهران به 5 سال زندان محکوم شده بود، با گذراندن بخشی از دوره محکومیت خود، با استفاده از تخفیف مجازات روز گذشته (آدینه) از زندان آزاد شد و در اختیار سفارت فرانسه در تهران نهاده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4070

به "ماکرون: یک زندانی فرانسوی در ایران آزاد شد ، دولت فرانسه در همکاری متقابل روح الله نژاد را آزاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون: یک زندانی فرانسوی در ایران آزاد شد ، دولت فرانسه در همکاری متقابل روح الله نژاد را آزاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید