لیست کابینه حریری آماده تقدیم به عون است

به گزارش نوای پرنده پارسی، روزنامه الشرق الاوسط از آخرین مراحل فرایند تشکیل دولت لبنان و سناریوهای احتمالی در آینده نزدیک خبر داد.

لیست کابینه حریری آماده تقدیم به عون است

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع آگاه سیاسی نوشت، به نفع سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان است که نزد میشل عون، رئیس جمهور این کشور برود و مذاکرات را ازسربگیرد به ویژه بعد از اینکه به طرح فرانسه پایبندی خود را نشان داد و برای اجرای آن جهت توقف فروپاشی مالی و مالی تلاش کرد. او مسئولیت خود را می داند و آگاه است که دست بسته ماندن تأثیر منفی به دنبال دارد و او هیچ راهی جز تسهیل تشکیل دولت ندارد.

این روزنامه نوشت، حریری لیستی شامل اسامی 18 وزیر تهیه کرده و کابینه خود را به عون معرفی خواهد کرد. این کابینه کاملا همسو و هماهنگ با طرح فرانسه است. حریری همچنان به طرح فرانسه پایبند است و تحرکات او با تحرکات امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه همراه است که همچنان برای تأمین شبکه امنیت اجتماعی برای فراهم کردن حمایت لازم از دولت آینده تلاش می کند.

این منابع معتقدند، حریری و عون باید مجددا مذاکراتی داشته باشند تا میزان آمادگی عون برای پایبندی به طرح فرانسه مورد سنجش قرار گیرد.

حریری به دنبال تصمیماتی که شورای عالی دفاعی اتخاذ کرد، از مذاکره با عون خودداری کرد. وی دلیل سکوتش را این دانست که وارد فضای درگیریهای طایفه ای نمی شود و آماده ازسرگیری مذاکرات با عون است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5761

به "لیست کابینه حریری آماده تقدیم به عون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست کابینه حریری آماده تقدیم به عون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید