فضاپیمای ناسا عملیات نمونه برداری از سیارک را تمرین می کند

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیتال ترندز، تابستان سال جاری فضاپیمای اوسیریس رکس ناسا عملیات فرود روی سیارک بن نو و جمع آوری نمونه از آن را برای نخستین بار انجام می دهد. اما این عملیات مانور ساده ای نیست.

فضاپیمای ناسا عملیات نمونه برداری از سیارک را تمرین می کند

بنابراین در هفته جاری ناسا آزمایشی برای فرود فضاپیما انجام می دهد که تمرین چک پوینت نامیده می شود. در این آزمایش فضاپیمای مذکور به فاصله 243 فوتی سیارک بن نو می رود. این کمترین فاصله سیارک و فضاپیما به شمار می رود.

در آزمایشی که هفته جاری انجام می شود، اوسیریس رکس مانور مرحله اول را انجام می دهد تا سیستم های مختلف از جمله تصویربرداری و مسیریابی را آزمایش کند. همچنین بازوی رباتیک فضاپیما نیز آزمایش می شود. این عملیات حدود 4 ساعت طول می کشد.

اوسیریس رکس برای فرود روی سیارک باید پیشرانه های خود را روشن کند. پیشرانه های فضاپیما در سه مرحله روشن می شوند. مرحله نخست زمانی است که فضاپیما حرکت خود را به سمت سیارک آغاز می کند. در مرحله بعد اوسیریس رکس به فاصله 410 فوتی سیارک می رسد و مانور چک پوینت را انجام می دهد که تا موقعیت و سرعت آن هماهنگ شود. در مرحله سوم با روشن شدن پیشرانه ها فضاپیما به سمت سیارک می رود و به ارتفاع 164 فوتی سطح آن می رسد تا با مدار چرخش سیارک همخوان شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4304

به "فضاپیمای ناسا عملیات نمونه برداری از سیارک را تمرین می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضاپیمای ناسا عملیات نمونه برداری از سیارک را تمرین می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید