عرضه اولیه جدید در چهارشنبه جاری ، عرضه اولیه پیزد هم در هفته آینده است

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش تجارت نیوز، افسانه اروجی گفت: موارد درخواستی از سوی فرابورس و سازمان ناشران برای عرضه اولیه سهام پگاه گیلان انجام و اطلاعات روی کدال هم کامل شده است. بنابراین، از میان دو شرکت پگاه گیلان و لاستیک یزد، غگیلا در اولویت واقع شده است و آخر هفته عرضه می گردد.

عرضه اولیه جدید در چهارشنبه جاری ، عرضه اولیه پیزد هم در هفته آینده است

وی اضافه کرد: برای لاستیک یزد که یکی از موارد درخواستی فرابورس اجرا شده است، منتظر دریافت نامه مکتوب از سوی این شرکت هستیم و پس از دریافت نامه مکتوب، آگهی عرضه اولیه سهام پیزد نیز برای چهارشنبه 17 اردیبهشت منتشر خواهد شد.

معاون بازار فرابورس همچنین از اعلام آمادگی فرابورس برای عرضه اولیه آریاساسول اطلاع داد و گفت: دو موضوع تغییر نرخ اتان و افزایش عرضه سهام شرکت در بازار دوم فرابورس، دلیل وقفه عرضه اولیه آریاساسول بوده است.

اروجی اضافه کرد: از یک سو مدیران آریاساسول منتظر تغییر نرخ اتان (که روی قیمت گذاری سهام این شرکت تاثیرگذار است) هستند و از سوی دیگر شرکت فرابورس خواستار افزایش عرضه سهام آریاساسول در راستای نقدشوندگی و راهنمایی نقدینگی به سمت عرضه های اولیه است و مذاکراتی را با مدیران این شرکت انجام داده ایم.

به گفته معاون بازار فرابورس در صورت موافقت مدیران آریاساسول، سهام این شرکت در روز عرضه اولیه بیشتر از 5 درصد معین شده در بازار دوم فرابورس خواهد بود.

اروجی اظهار کرد: بنابراین با محاسبه زمان برای تغییر احتاقتصادی نرخ اتان و به خاتمه رسیدن مذاکرات افزایش عرضه سهام به نظر می رسد زمان عرضه اولیه آریاساسول 31 اردیبهشت ماه معین و آگهی گردد.

وی همچنی درباره عرضه اولیه سهام شرکت های استارتاپی مانند کافه بازار، شیپور و دیجی کالا گفت: باتوجه به جدید بودن این صنعت، نوع فعالیت ها، صورت های اقتصادی و فرایند درآمد هزینه های خاصی که دارند، طرح در هیات پذیرش این گروه از شرکت ها مهم تر از عرضه آنهاست و شرکت های استارتاپی در مرحله پذیرش قرار دارند.

معاون بازار فرابورس اضافه کرد: در این شرکت ها نکات صورت اقتصادی خاص باید با استانداردهای حسابداری رعایت و در عرضه شفافیت اطلاعاتی چک گردد که موضوع بسیار مهمی است.

منبع: بااقتصاد

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4407

به "عرضه اولیه جدید در چهارشنبه جاری ، عرضه اولیه پیزد هم در هفته آینده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه اولیه جدید در چهارشنبه جاری ، عرضه اولیه پیزد هم در هفته آینده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید