ضرورت استفاده از توانمندی اساتید جوان در فعالیت های فرهنگی

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزیر علوم بر ضرورت استفاده از توانمندی های اعضای هیات علمی در فعالیت های فرهنگی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه هر سال تعدادی از اعضای هیات علمی به مجموعه استادان دانشگاهی اضافه می شوند، باید شرایطی فراهم شود تا اساتید جوان در فضای فرهنگی قرار گرفته و از ظرفیت های علمی خود در مدیریت فرهنگی استفاده کنند.

ضرورت استفاده از توانمندی اساتید جوان در فعالیت های فرهنگی

به گزارش خبرنگاران، دکتر منصور غلامی در شصت و دومین گردهمایی معاونان دانشجویی و فرهنگی سراسر کشور که امروز در دانشگاه تهران برگزار گشت، با تاکید بر اینکه ما در حوزه فرهنگی، فعالیت های خوبی در دانشگاه ها انجام داده ایم و به ویژه سال گذشته سال بسیار خوبی از جهت فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها بود، گفت: در سال 96 فارغ از مجموعه مسائلی که رخ داد، اما تشکل ها، کانون ها، انجمن های دانشجویی، فعالیت جامع و گسترده ای را انجام دادند و ما معتقد هستیم این فعالیت ها در محیط دانشجویی لازم و لازم است. امیدواریم امسال نیز فعالیت های خوبی در این حوزه ها انجام شود که وزارت علوم قطعا از آنها حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه به ضرورت حضور جدی اعضای هیات علمی دانشگاه ها در فعالیت های فرهنگی تاکیدکرد و گفت: در حوزه معاونت های فرهنگی دانشگاه ها باید از توانمندی های اعضای هیات علمی به ویژه اعضای هیات علمی جوان بهره بگیریم و با توجه به اینکه هر ساله تعدادی از اعضای هیات علمی جوان به مجموعه دانشگاهی کشور اضافه می شوند، بنابراین لازم است که این استادان جوان در فضای فرهنگی قرار بگیرند و از بایدها و نبایدهای ظرفیت علمی در زمینه مدیریت فرهنگی مطلع باشند. بنابراین باید این اساتید را به تجربیات اعضای هیات علمی قدیمی تجهیز کنیم.

وزیر علوم با بیان اینکه لازم است در حوزه فرهنگی نگاه ویژه ای به حضور اعضای هیات علمی و به کارگیری آنها داشته باشیم، گفت: وزارت علوم با جدیت از فعالیت این افراد در بخش های مختلف فرهنگی حمایت می کند.

دکتر غلامی همچنین در خصوص ضرورت به کارگیری کارمندان دانشگاه ها در حوزه های فرهنگی نیز گفت: ما می توانیم با توجه به خدمات دهی که این افراد به دانشجویان دارند، از ظرفیت آنها در عرصه های فرهنگی استفاده کنیم. بنابراین لازم است که در شیوه ارتباطات و تعاملات کاری این افراد با دانشجویان، با نگاه ویژه بازنگری صورت بگیرد تا این افراد بتوانند در حوزه های فرهنگی نیز تاثیرگذار باشند.

وی گفت: ارزیابی ها و گزارش های خوبی از فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها ارائه گشته که بسیار امیدوارکننده است و اگر ما هدف اصلی خود را تربیت نسل فرهیخته و تحصیلکرده در دانشگاه ها قرار بدهیم، بنابراین حوزه فرهنگی نقش بسیار ظریف تر و مهم تر از سایر حوزه ها نظیر آموزشی، دانشجویی و... ایفا می کنند.

وزیر علوم همچنین با تاکید بر اینکه سازمان امور دانشجویان باید حضور نزدیک تر در کنار معاونت های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ها داشته باشد، گفت: دانشجویان باید بدانند که این سازمان متولی بخش رفاهی آنها است و ما واسط انتقال این حمایت ها هستیم. البته سازمان امور دانشجویان نیز تلاش داشته هر نوع کاستی را در این زمینه جبران و پوشش دهد.

دکتر غلامی تاکید کرد: سازمان امور دانشجویان باید به معاونان دانشجویی دانشگاه ها نزدیک شود و این بدان معنی است که باید مدیریت دانشگاه ها را از حوزه تدارکات بخش رفاهی جدا کنیم و به جای آن سازمان امور دانشجویان را در کنار معاونان قرار دهیم.

ضرورت توجه به مهارت افزایی دانشجویان

وی با بیان اینکه ما در برخی از زمینه ها نیاز به حمایت بیشتری داریم، گفت: مجموعه مشاوره دانشجویی در دانشگاه ها بخش بسیار مهمی است. اغلب در سال های گذشته شاهد مواردی بوده ایم که دانشجو به دلیل عدم راهنمایی و عدم حرکت به سمت مراکز مشاوره دانشجویی با مسائلی روبرو گشته است که اگر به این مراکز مراجعه می کرد، این مسائل در همان مرحله اول رفع می شدند. بنابراین لازم است دانشگاه ها خدمات مشاوره ای لازم را برای دانشجویان جدیدالورود ارائه بدهند و اساتید نیز 10 دقیقه اول کلاس های درس خود را به این موضوع اختصاص دهند.

وزیر علوم در سرانجام بر ضرورت توجه به مهارت افزایی دانشجویان تاکید کرد و گفت: این برنامه با هدف ایجاد امید و رفع نگرانی آنها در خصوص آینده شغلی آنها تدوین گشته است. نیاز داریم در همه رده های دانشجویی، دانشجویان به آینده خود امیدوار باشند چرا که اگر این برنامه به خوبی پیش برود، کیفیت تحصیلی آنها نیز بهبود پیدا کرده و از نگرانی آنها کاسته خواهد شد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 193

به "ضرورت استفاده از توانمندی اساتید جوان در فعالیت های فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت استفاده از توانمندی اساتید جوان در فعالیت های فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید