شکل گیری صندوقی برای حمایت اقتصادی از رزیدنت های دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با بودجه اولیه ای با حدود 50 میلیارد تومان می توان برای رزیدنت های سال چهارم یک حقوق ماهانه و البته به صورت قرض در نظر گرفت.

شکل گیری صندوقی برای حمایت اقتصادی از رزیدنت های دانشگاه علوم پزشکی تهران

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ پرنده پارسی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در سلسله مصاحبه های مدوتاک سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به ارائه راهکار ها و پیشنهاد ها برای بهبود شرایط دستیاران دوره تخصص پرداخت.

وی گفت: شکل گیری صندوقی برای حمایت از رزیدنت ها با مشارکت فارغ التحصیلان، خیرین از راهکار های پیشنهادی است و با بودجه اولیه ای با حدود 50 میلیارد تومان می توان برای رزیدنت های سال چهارم یک حقوق ماهانه و البته به صورت قرض در نظر گرفت که دستیاران علوم پزشکی تهران بتوانند بعد از گذراندن طرح خود، این یاری هزینه دریافتی را به صندوق بازگردانند.

سهراب پور اظهار کرد: طبیعتا خود دانشجویان به خاطر اینکه یاری ها را در دوران سخت رزیدنتی دریافت نموده اند حاضر خواهند بود که به صورت داوطلبانه مبلغی بیش از آنچه دریافت نموده اند را به صندوق باز گردانند تا از این طریق به سایر دستیاران دوره تخصص نیز یاری گردد.

وی بر لزوم پرداخت بخشی از کارانه ها به دستیاران و فلوشیپ ها تاکید نمود و با اشاره به جلساتی که درباره مسائل رزیدنت ها برگزار شده است؛ گفت: در یکی از جلسات که نمایندگان مجلس و 20 نفر از اعضای هیات علمی حضور داشتند، نمایندگان مجلس به علت توجیه نبودن، به دنبال کاهش حقوق اساتید دانشگاه بودند که پس از صحبت های اجرا شده، این اتفاق رخ نداد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به مهاجرت فارغ التحصیلان رشته های پزشکی به واسطه شرایط سخت و بعضا ستم های موجود، توضیح داد: قانون اجباری در طرح ها، سهمیه ها و ... از جمله مواردی هستند که دانشجویان را دلسرد می نماید.

وی گفت: به عنوان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در جریان موج مهاجرت دانشجویان و فارغ التحصیلان پزشکی هستم. ما هر سه ماه یکبار، گزارشی از شرایط دانشجویان انصرافی و افرادی که مهاجرت نموده اند دریافت و سپس آن را به وزارت بهداشت نیز ارسال می کنیم؛ به این ترتیب اینگونه نیست که وزارت بهداشت در جریان این امور نباشد.

سهراب پور با تاکید بر شکل گیری شورای صنفی دستیاران برای ارائه راهکار به وزارت بهداشت در مورد مسائل مربوط به رزیدنت ها گفت: در بسیاری از موارد وزارت بهداشت بر لزوم یک اصل کلی آگاهی دارد، اما از راه های منتج به آن اصل آگاه نیست، که با شکل گیری یک شورای صنفی می توان به رقم خوردن اتفاقات مثبت یاری کرد. البته قانون کار، بیمه و ... از جمله تغییراتی هستند که در این خصوص در نظر گرفته شده اند، اما هنوز قطعی نیستند.

وی با اشاره به هشتگ هایی که در شبکه های اجتماعی شکل گرفته، گفت: این مسائل تاثیر کوتاه مدت دارند و راهکار بلندمدت در این زمینه پیگیری شرایط این قشر به صورت مستمر از سوی شورای صنفی دستیاران است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7018

به "شکل گیری صندوقی برای حمایت اقتصادی از رزیدنت های دانشگاه علوم پزشکی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکل گیری صندوقی برای حمایت اقتصادی از رزیدنت های دانشگاه علوم پزشکی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید