شناسایی جهت جدید برای درمان تومور مغزی

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران/خراسان رضوی در تحقیق جدید به سرپرستی مرکز سرطان ییل ایالات متحده، محققان نشان دادند که انتقال دهنده نوکلئوزید ENT2 ممکن است راهی غیرمنتظره برای دور زدن سد خونی مغزی و امکان درمان هدفمند تومورهای مغزی با خود پادتن ضد دی ان ای نافذ سلولی را ارائه دهد.

شناسایی جهت جدید برای درمان تومور مغزی

به نقل از مدیکال اکسپرس، دکتر جیمز ای. هانسن، استادیار رادیولوژی درمانی، رئیس تومورشناسی پرتوی ییل در بیمارستان سرطان اسمیلو، آمریکا گفت: این یافته ها بسیار دلگرم کننده است، زیرا سد خونی مغزی از نفوذ بیشتر پادتن ها به سیستم عصبی مرکزی جلوگیری و رویکردهای متداول مبتنی بر پادتن در تومورهای مغزی را محدود می کند.

Deoxymab-1 (DX1)، پادتن نفوذپذیر سلولی غیر معمول است که در هسته سلول زنده قرار می گیرد، ترمیم دی ان ای را مهار می کند و از نظر مصنوعی برای سلول های سرطانی دارای نقص، در پاسخ به آسیب دی ان ای کشنده است.

محققان اکنون دریافتند که ناقل ENT2 نفوذ سلول های اندوتلیال مغز و انتقال سد خونی مغز توسط DX1 را تسهیل می کند. در مطالعات کارآیی آن در مدل های موش، DX1 از سد خونی مغز عبور کرد تا گلیوبلاستوما ارتوتوپیک (شایع ترین تومور بدخیم اولیه سیستم عصبی مرکزی که در نخاع یا مغز بروز می کند) و متاستازهای مغزی سرطان پستان را سرکوب کند.

جیانگینگ ژو، دانشیار جراحی مغز و اعصاب در دانشکده پزشکی ییل و محقق دیگر این تحقیق گفت: داده های ما توانایی DX1 در عبور از سد خونی مغز و سرکوب تومورهای مغزی را در چندین مدل نشان می دهد و ما به ویژه تحت تاثیر قرار گرفتیم که DX1 توانست این نتایج را به عنوان یک عامل واحد در این معضل برای درمان تومور مدل ها به دست آورد.

هانسن افزود: ما معتقدیم که سازوکار مرتبط با ENT2 که DX1 را از طریق سد خونی مغز به تومورها منتقل می کند، می تواند به چندین راهبرد جدید در درمان تومور مغزی کمک کند.

وی افزود: اکنون در این تحقیق، علاوه بر اثبات این ایده برای استفاده عامل واحد از DX1 در مدل های تومور مغزی، ما توانایی DX1 در هدف قرار دادن مولکول های بار پیوندی به تومورهای مغزی یا قابل استفاده بودن DX1 به عنوان بستری برای طراحی پادتن های اضافی که تومور مغزی را هدف گذاری می کنند، ازجمله پادتن های اختصاصی مبتنی بر DX1 را نیز شناخته ایم.

نتایج این تحقیق به صورت آنلاین در Journal of Clinical Investigation Insight منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6980

به "شناسایی جهت جدید برای درمان تومور مغزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی جهت جدید برای درمان تومور مغزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید