رئیس دانشگاه علامه از احداث اردوگاه دانشجویی در باغ سیب کرج اطلاع داد

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس دانشگاه علامه در جمع دانشجویان از احتمال احداث اردوگاه دانشجویی در باغ سیب کرج اطلاع داد و گفت: این تصمیم پس از پیگیری فعالان محیطی زیستی درخصوص از بین رفتن درختان این منطقه گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علامه از احداث اردوگاه دانشجویی در باغ سیب کرج اطلاع داد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا دوبلکس مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، باغ سیب مهرشهر یکی از جاذبه‌های گردشگری استان البرز و کرج است. این باغ سیب مساحتی حدودا سه میلیون 400 متر مربعی دارد که اکنون در اختیار بنیاد مستضعفان است. این باغ قبلا حدود 70 هزار اصله درخت انواع میوه داشت، اما در چند سال اخیر به دلیل بی توجهی مسئولان، بخش زیادی از درختان این باغ قطع یا خشک شده‌اند.

باغ سیب مهرشهر از سوی سازمان میراث فرهنگی در سال 95 به عنوان میراث ملی ثبت شد. در همان زمان، حجت‌الاسلام فخرالدین صابری، مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز به رسانه‌ها گفته بود که بنیاد مستضعفان شکایتی به دادگاه ارائه و طی آن درخواست نموده که باغ سیب از فهرست آثار ملی خارج گردد.

در سال 1370، زمانی که بحث انتقال دانشگاه علامه به کرج مطرح بود، حدود 800 هزار هکتار از این باغ، به دانشگاه علامه فروخته شد. پس از منتفی شدن انتقال این دانشگاه به کرج، باغ در مالکیت دانشگاه علامه در حالی باقی ماند که درختان این بخش از باغ مورد بی مهری مسئولان دانشگاه نهاده شد.

سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی درباره این باغ در جمع دانشجویان این دانشگاه گفت که دانشگاه در این باغ هیچ فعالیتی نداشت و درختان سیب در حال خشک شدن بود تا اینکه وزارتخانه‌های مختلف و فعالان محیط زیست به ما فشار آوردند تا زمین را به طور کلی از ما بگیرند. ما برای اینکه زمین را از دست ندهیم، از وزارت علوم اعتباری (اسناد خزانه) دریافت کردیم تا بتوانیم باغ را احیا کنیم.

او همچنین گفت که دانشگاه تصمیم دارد در اراضی تحت مالکیت خود در این باغ، اردوگاه دانشجویی احداث کند.

فعالان زیست محیطی کرج و بعضی دیگر از دستگاه‌های دولتی درخصوص رسیدگی به شرایط این باغ، به دانشگاه علامه تذکر داده‌اند. رئیس دانشگاه علامه گفته است که پس از این پیگیری‌ها، دانشگاه قصد احداث اردوگاه دانشجویی در این محدوده از باغ سیب را دارد.

به گفته سلیمی، شهرداری کرج هنوز مجوزی برای این موضوع به دانشگاه علامه نداده است.

شهرداری کرج و اداره کل محیط زیست البرز طی 2 سال گذشته، برای احیای درختان باغ پیگیری نموده بودند. بنیاد مستضعفان هم قول داده بود که این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5633

به "رئیس دانشگاه علامه از احداث اردوگاه دانشجویی در باغ سیب کرج اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس دانشگاه علامه از احداث اردوگاه دانشجویی در باغ سیب کرج اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید