درخواست اروپایی ها برای نشست شورای امنیت درباره تحولات سوریه

به گزارش نوای پرنده پارسی، 4 کشور اروپایی شامگاه آدینه خواهان نشست شورای امنیت سازمان ملل برای آنالیز تحولات در شمال سوریه شدند.

درخواست اروپایی ها برای نشست شورای امنیت درباره تحولات سوریه

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرانسه، آلمان، استونی و بلژیک روز آدینه از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کردند تا امروز نشستی را برای آنالیز تحولات در شمال سوریه برگزار نمایند.

درخواست برای این نشست در حالی انجام می گردد که وزارت دفاع روسیه به دنبال تنش های اخیر در شمال سوریه به ویژه استان ادلب این کشور، ترکیه را مسبب وخامت اوضاع در این استان سوری معرفی کرد و از این کشور خواست به تعهدات خود در ذیل توافق های سوچی پایبند باشد. (جزئیات بیشتر)

ترکیه، روسیه و ایران از چند سال پیش برای همکاری در مورد سوریه سلسله نشست هایی موسوم به نشست های آستانه داشتند که منجر به ایجاد مناطق کاهش تنش شد؛ منطقه ادلب (همه استان ادلب به اضافه بعضی از مناطق حلب و شمال حماه) یکی از مناطق پنجگانه کاهش تنش بود. مطابق این توافق، درگیری دراین مناطق متوقف و کاهش می باید مگر اینکه طرف درگیر داعش یا جبهه النصره (شاخه سوریه القاعده) باشد که طی سال های گذشته برای اینکه فرار از حملات، بارها اسم خود را تغییر داده است.

ارتش سوریه در ادامه نقض توافق سوچی و آستانه از سوی ترکیه، عملیات های نظامی خود را از دو محور، یکی جنوب و غرب حلب و دیگری جنوب استان ادلب شروع کرد و توانست در کمتر از یک ماه، 600 کیلومتر مربع را به همراه اتوبان حلب دمشق که بیش از هفت سال در اشغال تروریست ها بود، آزاد و پاکسازی کند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3746

به "درخواست اروپایی ها برای نشست شورای امنیت درباره تحولات سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست اروپایی ها برای نشست شورای امنیت درباره تحولات سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید