دخالت عوامل سیاسی در حوزه تخصیص آب کشاورزی

به گزارش نوای پرنده پارسی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعضا شاهد دخالت عوامل سیاسی فارس در تخصیص آب کشاورزی، گفت: به دنبال طناب کشی نیستم، بلکه نگرانم!

دخالت عوامل سیاسی در حوزه تخصیص آب کشاورزی

به گزارش خبرنگاران، فرج الله رجبی چهارشنبه 8 آبان در جلسه شورای حفاظت منابع آبی فارس با بیان اینکه آب منطقه ای و جهاد کشاورزی پاسخ دهند که چرا صورت جلسه سال 95 با دخالت بعضی افراد و پس از یک هفته عوض می گردد؟

او با بیان اینکه به عنوان یک نماینده، منافع شهرستان شیراز، مرودشت و خرامه برایم فرقی نمی کند و به دنبال توزیع عادلانه منابع آب وتخصیص حقابه ها هستم، خطاب به مدیر عامل آب منطقه ای استان فارس که در جلسه حضور داشت، افرود: بر اساس مستندات ارائه شده هیچکدام از آمار سطح زیر کشت در شهرستان خرامه به سطح زیر کشت واقعی نزدیک نیست، لذا باید معین گردد تغییر مصوبه سال 95 با فاصله زمانی یک هفته نتیجه کار کارشناسی بوده یا فشارسیاسی؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات مدیرعامل آب منطقه ای فارس که از عدل علی (ع) و ناراحتی ذینفعان سخن می گفت، بیان کرد: خداوند گواه است که مدیریت ارشد استان فارس مورد حمایت ما است و تمام تلاشمان در راستای تقویت ایشان بوده و به دنبال تضعیف مدیریت کلان استان نیستیم اما آمار و ارقام توزیع منابع آب می تواند مورد تحقیق و تفحص قرار گیرد.

رجبی از لزوم تقویت فضای همگرایی در فارس هم سخن گفت و اضافه کرد: گزارش صداوسیما نشان از زراعت غیرمجاز در درون حریم سد درود زن می دهد.دلیل این کار چیست و چه کاری باید کرد؟

او خاطر نشان کرد: با آمار و مستدل با شما سخن می گویم، چرا سطح زیر کشت 10هکتار را بالاتر اعلام می کنید؟ در بحث حقابه بختگان هم می گوییم آب به بختگان نرسیده است!

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: محیط زیست باید بگوید آیا حقابه بختگان رسیده؟ و اگر نرسیده به کجا رفته است؟

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2927

به "دخالت عوامل سیاسی در حوزه تخصیص آب کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دخالت عوامل سیاسی در حوزه تخصیص آب کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید