دبیر ستاد تنظیم بازار: در لبنیات افزایش قیمت نداشته ایم

به گزارش نوای پرنده پارسی، دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین گفت: اجرای این طرح مانع از تغییر در سیاست های پیشین وزارت صمت در واردات کالا های ممنوعه نیست و سیاست های وزارت صمت در 7 محور و با توجه ویژه به حمایت از ساخت و فراوری داخل اجرا خواهد شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار: در لبنیات افزایش قیمت نداشته ایم

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس قبادی در نهمین نشست ویژه ستاد تنظیم بازار گفت: در نهمین روز از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین، تاکنون فضای غیر متعارف و غیر معمولی را در بازار مشاهده ننموده ایم و در رصد بازار مشاهده خواهید کرد که تقریبا متناظر با همین شرایط سال های گذشته هم در کشور بوده است.

وی ادامه داد: در بعضی از فصول سال مصرف بعضی از کالا ها افزایش می یابد و فراوری بعضی از کالا ها با نوساناتی روبرو است؛ در این مقطع سال گوجه فرنگی مصرف و نرخ آن افزایش پیدا می نماید، چرا که در اکثر کشور این محصول خیلی کم برداشت می گردد و تا 2 هفته آینده با شروع برداشت محصول در مناطق جنوبی، بازار شرایط بهتری خواهد گرفت.

او درباره نرخ دیگر کالا ها گفت: تغییر قیمت بنزین اگرچه تاثیرگذار است و باید بپذیریم که 1000 تومان، تبدیل به 1500 تومان در بخش سهمیه بندی شده است، ولی افزایش قیمت در کالا هایی که در سفره مردم هستند، تاثیر زیادی نداشته است.

آخرین افزایش قیمت بعضی کالا ها در 4 ماه گذشته بوده است

قبادی شرح داد: در نشست های گذشته به سازمان حمایت تکلیف نموده ایم با آنالیز کارشناسی اعلام نمایند که اگر قرار است افزایش نرخی را بپذیریم؛ بپذیریم و قرار نیست که رفتار ما با بازار، رفتار غیر واقعی و غیر مالی باشد، بنا نیست که سرکوب قیمت و حرکت برخلاف چارچوب و اصول بازار را انجام دهیم، اما در شرایط فعلی اتفاقی نیافتاده است که موجب افزایش قیمت کالا گردد.

معاون بازرگانی وزرات صمت با اشاره به عرضه روزانه بعضی از کالا ها بیان نمود: در بخش لبنیات که به صورت روزانه عرضه می گردد، هیچ افزایش قیمتی نداشته ایم و در میوه و مرکبات هم افزایش قیمت قابل توجه نبوده است.

قبادی درباره بازرسی و نظارت بر بازار شرح داد: سامانه 124 به صورت شبانه روزی آماده رسیدگی به شکایت مردم است، نظارت های بازرسان نسبت به روز های گذشته چند برابر شده است، ولی براساس آمار و تشکیل پرونده هایی که اجرا شده است، تعداد بازرسی ها گواهی می دهد که کوشش ها چند برابر ماه های قبل شده است.

اختصاص سهمیه بنزین به گروه های هدف

دبیر ستاد تنظیم بازار بیان نمود: کوشش این است که سهمیه بنزین وانت بار ها را طوری جلو ببریم که بتوانیم رضایت آن ها را جلب کنیم و به اندازه ای که پیمایش دارند، به آن ها سهمیه اختصاص یابد.

ممنوعیت کالا های ممنوعه ادامه دارد

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: ممنوعیت کالا های ممنوعه رفع نشده است و همچنان سیاست حمایت از فراوری و ساخت داخل در وزارت صمت اجرا می گردد و واردات کالا های ممنوعه آزاد نشده است.

او ادامه داد: تمام کالا هایی که در سفره مردم هستند و اگر احتیاج مردم کشور باشد از قبل هم احتیاج کشور بوده است، واردات آن آزاد بوده است.

قبادی گفت: کالا هایی که در گروه 2 و 4 هستند هیچ تغییری در سیاست نداشته و سیاست اعمالی آن ها همانند قبل اجرا می گردد.

واردات برنج برنامه ریزی شده است

قبادی با اشاره به واردات برنج به کشور گفت: سال جاری بیش از سال های گذشته واردات برنج اجرا شده است و سال جاری نزدیک به یک میلیون تن شلتوک در خوزستان فراوری شده است که بیش از 600 هزار تن آن استحصال می گردد.

او ادامه داد: شرایط فراوری و ذخیره برنج کشور در 10 سال گذشته بی نظیر بوده است. واردات برنج، برنامه ریزی شده از قبل است و براساس همان برنامه واردات آن انجام خواهد شد.

قبادی گفت: واردات برنج براساس اعلام واحد تامین و عرضه کشور انجام خواهد شد و اجرای طرح بنزین برنامه و سیاست های قبلی را تغییر نخواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3126

به "دبیر ستاد تنظیم بازار: در لبنیات افزایش قیمت نداشته ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر ستاد تنظیم بازار: در لبنیات افزایش قیمت نداشته ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید