خدمات ناجا زیر سؤال نرود، برگرداندن خاوری درگرو اراده دولت کانادا

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، محمود عباسی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حکم محکومیت خاوری صادر شده است، گفت: گرچه با دولت کانادا معاهده انتقال محکومین و استرداد نداریم اما بر اساس اصول حقوق بین الملل و بر اساس معامله متقابل می گردد این افراد را برگرداند اما لازمه آن اراده سیاسی دولت ها است.

خدمات ناجا زیر سؤال نرود، برگرداندن خاوری درگرو اراده دولت کانادا

از سفر با تور ارزان کانادا لذت ببرید.

وی با بیان اینکه ما با کشور کانادا رابطه سیاسی و دیپلماتیک نداریم وگرنه می شد بهتر این موضوع را پیگیری کرد، توضیح داد: به صلاح دولت کانادا است که این مجرمینی که ثروت های کلان یک ملت را بلعیده اند و به آنجا پناه برده اند را به کشور برگرداند و آنجا را ملجاء و پناهگاه کلاهبرداران بین المللی و اینگونه مجرمین بزرگ نکند.

نباید اصل خدمت رسانی نیروی انتظامی زیرسوال برود

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اخیرا شاهد برخورد یک مامور نیروی انتظامی با فردی بودیم، گفت: گرچه از نظر قانونی برخورد فرد مامور با این شهروند برخورد درستی نبوده و به هرحال جرم بوده و قابل تعقیب کیفری است اما باید توجه داشته باشیم این مسائل باعث نگردد که نهادهای حاکمیتی و نیروی انتظامی که ملجاء و پناهگاه مردم است و امنیت را در کشور برقرار می نماید و اصل خدمت رسانی نیروی انتظامی زیرسوال برود.

عباسی با بیان اینکه کسی تخلف نموده و باید به آن رسیدگی گردد، مگر در کشورهای دیگر چنین اتفاقاتی نمی افتد، در آمریکا هر روز پلیس به سیاه پوستان حمله می نماید و ماموران خاطی تحت تعقیب قرار می گیرند، توضیح داد: این اتفاقات نباید منجر به آشوب اجتماعی و تشویش فضای رسانه ای گردد.

وی ادامه داد: حرکت آن مامور را که مرتکب جرم شده محکوم می کنیم اما مقابله با نیروی انتظامی که حافظ امنیت مردم هستند را نیز محکوم می کنیم، باید هم از نیروی انتظامی حمایت کنیم و هم با متخلفین برخورد گردد.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری به موضوع فیلترینگ شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام اشاره نمود و گفت: رئیس جمهور صراحتا گفتند که هیچ برنامه ای برای فیلتر کردن شبکه های مجازی نداریم، اما به هرحال زمینه ای باید فراهم کنیم که شبکه های ملی هم فعال شوند؛ اشتغال در جامعه ایجاد گردد و حریم خصوصی مردم در دست بیگانگان قرار نگیرد.

کوچ مردم به شبکه های اجتماعی داخلی حمایت از کالای ایرانی است

عباسی با بیان اینکه تاکید بر این است فضایی باز کنیم که مردم آزادی عمل داشته باشند، توضیح داد: خوشبختانه ظرف دو تا سه هفته گذشته دیدیم پویش ملی در کشور ایجاد شد و باید این پویش ملی و نگاه روشن مردم را ارج بگذاریم.

وی یادآور شد: سال جاری سال حمایت از کالای ایرانی است، کالای ایرانی الزاما لباس و پوشاک نیست، خدمات هم کالای ایرانی است؛ کوچ مردم به شبکه های داخلی حمایت از کالای ایرانی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2372

به "خدمات ناجا زیر سؤال نرود، برگرداندن خاوری درگرو اراده دولت کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات ناجا زیر سؤال نرود، برگرداندن خاوری درگرو اراده دولت کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید