خبر ظریف از تدوین طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران : وزیر خارجه از تدوین طرح جمهوری اسلامی برای حل دائمی مناقشه قره باغ اطلاع داد و گفت: جزئیات این طرح امروز و فردا در مسکو و ایروان تشریح خواهد شد و دیپلماسی فعالی را در این باره شروع نموده ایم.

خبر ظریف از تدوین طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی باغ ویلا سنتی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه امروز (سه شنبه 9 آبان) بعداز حضور در کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی زنده تلویزیونی در تشریح جزئیات این نشست گفت: در این نشست 17 سؤال از سوی نمایندگان مطرح شد که حدود سه ساعت این نشست طول کشید.

وی اضافه کرد: بیشتر سؤالات در خصوص فعالیت های وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی مالی بود که من در این نشست کوشش کردم شرح دهم نقش وزارت خارجه یاری کننده به این حوزه با استفاده از ظرفیت همسایگان است و می کوشیم به معیشت مردم و صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی در سال جهش فراوری یاری کنیم.

وزیر امور خارجه اعلام نمود : اقدامات دیگری از سوی وزارت امور خارجه در شرایط کرونایی کشور انجام شده است؛ با توجه به اینکه مرزهای کشور بسته شده است کوشش ویژه ای در این راه انجام داده ایم.

ظریف توضیح داد: سؤالاتی از سوی نمایندگان مجلس درباره شرایط حق آبه جمهوری اسلامی از آب هیرمند مطرح شد اما با توجه به اینکه کوشش های زیادی را برای مذاکره با دولت افغانستان نموده ایم و به ویژه به کوششی که در قرارداد جامع در حال شکل دریافت است.

وی گفت: مذاکرات خوبی هم در خصوص کمیساریای مشترک آبی بین دو کشور ایران و افغانستان وجود دارد که برای نمایندگان مجلس در باره شرحاتی دادیم و اعلام کردیم که تاکید ایران بر حق مردم کشورمان و به ویژه مردم خوب سیستان و بلوچستان برای استفاده از این منابع است.

وزیر امور خارجه گفت: در این نشست سؤالی در خصوص برجام مطرح شد و اینکه تا چه میزان مردم در باره جزئیات آن قرار دارند مطرح شد که من پاسخ دادم ما خدا را شاکریم که آن چه ما گفته ایم در این باره واقعیت داشت و آنچه آمریکایی ها در این باره ادعا نموده بودند بعد از رد شدن حرف آمریکایی ها توسط 13 عضو شورای امنیت بوده و مخالف واقعیت است.

ظریف اضافه کرد: ما همیشه گفته ایم با مردم خودمان هیچ امر محرمانه ای نداریم و آنچه رخ داده است را به مردم مان گفته ایم اما متاسفانه این دیگران بودند که به مردم شان خلاف واقعیت را برای اهداف انتخاباتی مطرح کردند.

وی توضیح داد: سؤالاتی در این کمیسیون در باره شرایط قره باغ مطرح شد این در حالی است که هم اکنون معاون سیاسی وزارت امور خارجه در استان آذربایجان شرقی و از سد خداآفرین بازدید نموده است ضمن اینکه بعد از آن به باکو و مسکو و ایروان خواهد رفت ضمن اینکه طرحی را جمهوری اسلامی برای حل دائمی مناقشه قره باغ تدوین نموده ایم که با تصمیم مقامات عالی کشور امروز و فردا این طرح مطرح خواهد شد و بعد هم در مسکو و ایروان این طرح را پیگیری خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه گفت: در موضوع قره باغ دیپلماسی فعالی را جمهوری اسلامی دارد و بر اساس احترام به تمامیت ارضی آذربایجان و حل و فصل مناقشه به وسیله روش های صلح آمیز و تغییر ناپذیری مرزهای بین المللی ضمن اینکه این نگرانی وجود دارد که حضور تروریست های تکفیری در منطقه است و احتمالا تروریست های دیگری هم هستند.

ظریف گفت: ما مواضع مان را به صورت شفاف به طرفین اعلام نموده ایم و گفته ایم این کار غیرقابل تحمل برای جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: این گفت وگوی سه ساعته با نمایندگان مجلس بسیار خوب بود و امیدوارم که این دیدارها هم به شفاف شدن مسائل یاری کند هم به پیشرفت کار کشور.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5397

به "خبر ظریف از تدوین طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر ظریف از تدوین طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید