خبرگزاری فرانسه: آژانس قصد ایران برای بالا بردن غنی سازی اورانیوم را تایید کرد

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرگزاری فرانسه می گوید آژانس بین المللی انرژی اتمی قصد تهران برای بالا بردن [سطح] غنی سازی اورانیوم را تایید نموده است.

خبرگزاری فرانسه: آژانس قصد ایران برای بالا بردن غنی سازی اورانیوم را تایید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه دقایقی قبل گزارش داد که آژانس بین المللی انرژی اتمی، قصد ایران برای بالا بردن [سطح] غنی سازی اورانیوم را تایید نموده است.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزات امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و گروه 1+4 در وین حضور دارد، بعدازظهر سه شنبه از شروع غنی سازی 60 درصدی اطلاع داد و گفت: ایران امروز در نامه ای به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام نموده است که غنی سازی 60 درصدی را شروع می نماید.

بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران، درباره شروع غنی سازی 60 درصد در تأسیسات نطنز گفت: به دستور رئیس جمهور، سازمان انرژی اتمی موظف به راه اندازی خط فراوری اورانیوم 60 درصد به مقدار مورد احتیاج در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی شد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل بلافاصله پرسشنامه مربوط به اطلاعات طراحی DIQ تسلیم آژانس بین المللی انرژی اتمی شد و از امشب مقدمات اجرایی این کار در تأسیسات غنی سازی شروع خواهد شد و متعاقبا اطلاعات تکمیلی به سمع و نظر هموطنان عزیز خواهد رسید.

کمالوندی گفت: اورانیوم غنی شده 60 درصد برای استفاده در فراوری عنصر مولیبدن با هدف به کارگیری در ساخت انواع رادیوداروهاست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6829

به "خبرگزاری فرانسه: آژانس قصد ایران برای بالا بردن غنی سازی اورانیوم را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرگزاری فرانسه: آژانس قصد ایران برای بالا بردن غنی سازی اورانیوم را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید