خبرنگاران 20 هزار تن محصول انار در زنجان تولید شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، زنجان - خبرنگاران - مسؤول باغبانی اداره جهاد کشاورزی شهرستان طارم، گفت: امسال 20 هزار تن انواع مختلف محصول انار در باغات شهرستان طارم از توابع استان زنجان، تولید و برداشت آن نیز آغاز شده است.

خبرنگاران 20 هزار تن محصول انار در زنجان تولید شد

فرهاد اکبری، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: به طور معمول 15 درصد محصول انار تولیدی این شهرستان به صورت رب انار (ترش و شیرین) فرآوری شده و 85 درصد مابقی آن نیز به صورت تازه خوری مصرف و بخش از این محصول نیز به سایر استان های کشور صادر می شود.

وی با بیان اینکه قریب 15 نوع انار در شهرستان طارم تولید می شود، گفت: شاه بار قرمز و سفید، می خوش، پست کدویی، کبابی، ملیس ترش، ملس شیرین، پوست سیاه، پوست سفید، کله نار، ترش جنگلی، راغ، دوستی، یوسف خانی و ملس ساوه ازجمله انواع محصول انار تولیدی در شهرستان طارم هستند.

اکبری با اشاره به اینکه بطور معمول آن دسته از انارهایی که به رنگ قرمز و صورتی بوده و پوست نازک و نرم هسته هستند و شکل ظاهری خوشی را دارند، بازار پسند بوده و مردم به خرید آن ها تمایل بیشتری نشان می دهند، اضافه نمود: ارقام ملس ساوه، شاه بار قرمز و سفید، کله نار و پوست سیاه از کیفیت، عطر و طعم خوبی برخوردارند و مصرف کنندگان زیادی به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: توسعه باغات انار طی سال های نه چندان دور به حد صفر رسیده بود اما با توجه به عملکرد و کیفیت خوب و توجیه اقتصادی بالای این محصول و قیمت بیشتر و پایین بودن هزینه کشت آن نسبت به سایر محصولات زراعی و زیتون، ذهنیت خوبی در افراد به منظور افزایش سطح زیر کشت باغات انار، ایجاد شده است.

اکبری، سطح زیرکشت محصول انار شهرستان طارم را یک هزار و 748 هکتار مطرح نمود و با بیان اینکه از این میزان سطح زیرکشت، یک هزارو 452 هکتار بارده و 296 هکتار آن نیز غیر بارده است که در واقع طی سال های آینده به بار خواهد نشست، اضافه نمود: ارقام مرغوب انار طارم علاوه بر مصرف استان به استان های همجوار و همچنین به کشورهایی چون قطر و روسیه، نیز صادر می شود.

وی، تعداد بهره برداران این محصول را نیز بالغ بر سه هزار نفر ذکر کرد و گفت: کرم گلوگاه، سالانه خسارت زیادی را به محصول انار می زند که نیازمند مبارزه تلفیقی است و به همین منظور نیز کلاس های آموزشی و ترویجی برگزار می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5202

به "خبرنگاران 20 هزار تن محصول انار در زنجان تولید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 20 هزار تن محصول انار در زنجان تولید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید