خبرنگاران چاپ مستقیم مدارات پوشیدنی روی پوست

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران- خبرنگاران- محققان دانشگاه ایالت پنسیلوانیا راه چاره جدیدی را ابداع کردند که با استفاده از آن می توان حسگرها را بدون استفاده گرما و به طور مستقیم روی پوست انسان چاپ کرد.

خبرنگاران چاپ مستقیم مدارات پوشیدنی روی پوست

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش پایگاه خبری ساینس، یکی از چالش هایی که تا به امروز در رابطه با چاپ مستقیم مدارات الکترونیکی روی پوست وجود داشته، لزوم استفاده از گرما تا 300 درجه سانتیگراد برای اتصال نانوذرات نقره مورد استفاده در این مدارات به یکدیگر است.

محققان با استفاده از نانوذرات خاصی توانستند دمای لازم برای برقراری پیوند بین نانوذرات نقره را تا 100 درجه سانتیگراد کاهش دهند که برای چاپ مدارات روی تجهیزات پوشیدنی مناسب است. اما هنوز هم برای پوست انسان دمای بسیار بالایی است.

برای حل این مشکل محققان، ترکیبات مورد استفاده برای فراوری مدار را تغییر دادند و از یک لایه کمکی از جنس خمیر پلی وینیل الکل و کلسیم کربنات استفاده کردند.

این لایه موجب کاهش ضخامت لایه چاپی شده و امکان چاپ مستقیم لایه های بسیار نازکی از مواد فلزی را در دمای اتاق روی پوست انسان فراهم می نماید. پس از چاپ مدار روی پوست، با استفاده از دستگاهی مانند سشوار، آب اضافی موجود در مرکب چاپ بخار شده و ساختار فلزی مدار به طور کامل روی پوست تثبیت می گردد.

حسگرهایی که با استفاده از این شیوه جدید روی پوست چاپ می شوند، قابلیت اندازه گیری مستمر دما، رطوبت، سطح اکسیژن خون و سیگنال های قلبی را دارند. همچنین محققان می توانند این حسگرها را در سراسر بدن به صورت بی سیم به یک شبکه مخابراتی متصل نمایند تا امکان نظارت دائمی بر اطلاعات حاصل از حسگرها فراهم گردد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه ACS Applied Materials & Interfaces منتشر شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5240

به "خبرنگاران چاپ مستقیم مدارات پوشیدنی روی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چاپ مستقیم مدارات پوشیدنی روی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید