خبرنگاران میزان مطلوبیت آب روستایی در غرب اهواز بین 50 تا 60 درصد است

به گزارش نوای پرنده پارسی، اهواز - خبرنگاران - رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به اینکه میزان مطلوبیت آب روستایی در غرب اهواز بین 50 تا 60 درصد است گفت: 40 تا 50 درصد آب روستایی کلر کافی نداشته و کدر است.

خبرنگاران میزان مطلوبیت آب روستایی در غرب اهواز بین 50 تا 60 درصد است

مهران احمدی بلوطکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه آب روستایی اهواز با مشکل اساسی روبرو است، اضافه کرد: ما مرتب این موضوع را به آب و فاضلاب استان اعلام می کنیم و منطقه ملاشیه نیز از این موضوع مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه تاسیسات آب روستایی خیلی قدیمی بوده و سالها لایربی نشده اند اضافه کرد: بعضی مواقع دستگاه های کلرزنی در منابع آب روستایی خراب شده اند که این موضوع باعث بروز مشکل می شود.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: مراکز بهداشتی ما در روستاها هر هفته آب آشامیدنی را از نظر کلرسنجی و کدورت آب و آلودگی میکروبی نمونه برداری کرده و جواب آن را در اختیار آب و فاضلاب قرار می دهند.

وی اضافه کرد: تا این لحظه گزارشی در خصوص اسهال یا اسهال خونی از مرکز بهداشت ملاشیه دریافت نکردیم و در صورت بروز این موضوع اقدامات لازم را انجام می دهیم.

احمدی بلوطکی اظهارداشت: اگر در طول یک روز، 2 نفر که از یک منبع آب استفاده کرده اند به یک بیماری مشابه مبتلا شوند در واقع با یک طغیان بیماری روده ای ناشی از آب رو به رو هستیم.

وی به آلودگی های میکروبی در منابع آب روستایی اشاره کرد و اضافه کرد: آب روستایی در غرب اهواز از گذشته تا به امروز با مسائل متعدد و آلودگی در زمینه کلرزنی و کدورت روبرو بوده اگرچه میزان آلودگی کمتر از گذشته است که این موارد را بارها به آب و فاضلاب گزارش داده ایم.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: زمانی اقدامات آب و فاضلاب در تاسیسات منابع آب روستایی موثر است که آب موجود در آن مناطق کدر و آلوده نباشد و میزان کلر آب کافی باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در پیک بهاره بیماری التور (وبا) هستیم امکان شیوع این بیماری بیشتر است لذا رصدها و بازرسی های ما در خصوص آب آشامیدنی تشدید یافته است.

احمدی بلوطکی بیان نمود: در این زمینه مرتب به آب و فاضلاب و شهرداری تذکر می دهیم همچنین میزان نمونه برداری های ما در این پیک، 2 برابر می شود.

گفتنی است بیش از 80 پایگاه بهداشت شهری و روستایی در غرب اهواز فعالیت می کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6755

به "خبرنگاران میزان مطلوبیت آب روستایی در غرب اهواز بین 50 تا 60 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میزان مطلوبیت آب روستایی در غرب اهواز بین 50 تا 60 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید