خبرنگاران فرماندار دماوند: درخانه ماندن، سهم همه در مقابله با کرونا است

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران - خبرنگاران - فرماندار شهرستان دماوند گفت: ماندن در خانه به عنوان کم هزینه ترین، ساده ترین و کوتاه ترین راه برای از بین بردن ویروس کرونا است و باید زنجیره اتصال بین افراد قطع گردد.

خبرنگاران فرماندار دماوند: درخانه ماندن، سهم همه در مقابله با کرونا است

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

مجید صفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه مردم کرونا را جدی بگیرند، گفت: چیزی بالاتر از سلامت مردم وجود ندارد و برای دولت، حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی نیز سلامت مردم در اولویت است.

وی گفت: سال جاری با توجه به موضوع شیوع کرونا، باید بعضی از اقدامات که در سال های گذشته به صورت سنتی و رسم و رسوم محلی صورت می گرفت اعم از دید و بازدید، حضور در مراسمات و بر سر مزار در پنجشنبه پایانی سال را کنار بگذاریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه مطمئن هستیم که مردم ما فهیم هستند و شرایط را درک نموده و یاری می نمایند که حتی زودتر از پیش بینی بهداشتی، بتوانیم موضوع را مهار کنیم، توضیح داد: از مردم تقاضا داریم که تا می توانند به توصیه های پزشکی، وزارت بهداشت و درمان توجه نمایند و امیدواریم که با کمترین هزینه و تلفات از این راستا عبور کنیم.

فرماندار شهرستان دماوند سهم مسئولان منطقه در مقابله با کرونا را تکمیل و تأمین احتیاجهای حوزه بهداشت و درمان و اجرای طرح ها و مصوبات لازم درخصوص مقابله با این ویروس دانست و اضافه نمود: از ابتدای شروع به کار ستاد، حوزه پشتیبانی ما به یاری اصناف و بهداشت همه تلاش خود را نموده تا بتواند اقلام بهداشتی و مورد احتیاج شهروندان و شبکه درمان را فراهم کند.

وی اضافه نمود: با توجه به هجوم این ویروس و افزایش مصرف، مانند همه نقاط کشور قدری دچار کمبود شدیم، اما همه تلاش خود را انجام دادیم که در این راستا نقش گروه های مردمی، اصناف، کارخانه ها و کارگاه ها بی بدیل بوده است.

صفری با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم اجرا شده در بخش صنعت، فراوری روزانه 50 هزار عدد اسپری ضدعفونی نماینده توسط یکی از واحدهای فراوریی در شهرستان دماوند است، بیان داشت: در این خصوص با شیوع کرونا خط فراوری کارخانه ای در شهرک صنعتی تغییر کرد و در حال فراوری اسپری ضدعفونی به نام دماوند است.

این مقام مسئول گفت: همچنین با توجه به مجوز استاندار در مورد هزینه ارزش اضافه نموده برای تأمین اقلام مورد احتیاج بیمارستان ها و با داشتن اعتبارات شهرستانی، همه اقلام، داروها و کالاهای مورد احتیاج را تأمین می کنیم تا پزشکان و پرستاران به عنوان مدافعان سلامت بدون دغدغه وارد کار شوند.

خدماتی به مسافران در دماوند ارائه نمی گردد

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات ما در مقابله با کرونا، عدم خدمات رسانی به مسافران نوروزی است، گفت: در این راستا به هتل ها و میهمانسراها ابلاغ کردیم که فعالیت خود را تعطیل نموده و به هیچ وجه مهمان نپذیرند و در مقابل از مردم توقع داریم که در منازل خود بمانند و از شهر تهران و سایر شهرستان ها به شهرستان دماوند مسافرت ننمایند.

وی ادامه داد: قاعدتاً شاید بعضی از افراد به دلیل خطی بودن دماوند قصد عبور از این شهرستان را داشته باشند و شاید چند ساعتی را توقف نمایند که این حق طبیعی است ولی توصیه ما خودداری از هرگونه سفر است چراکه ما نمی توانیم خدماتی به آنها ارائه کنیم و اجازه دهند که با تلاش همه افراد که به صورت شبانه روزی و از جان گذشته فعالیت می نمایند، این موضوع را مهار کنیم.

صفری در جواب این سوال که بعضی از شهروندان درخواست قرنطینه شدن دماوند را داشتند نیز گفت: موضوع قرنطینه کردن، ضوابط و شرایط خاصی دارد و حتماً باید در این خصوص از ستاد ملی کشور مجوز صادر گردد و ما این مجوز را نداشتیم.

وی با بیان اینکه بعضی از شهرها به صورت موقت این کار را انجام دادند، اما در موضوع های ملی کسی نمی تواند به صورت جزیره ای عمل کند؛ گفت: اگر بخواهیم به صورت برنامه ریزی و کارشناسی شده پیش رویم، باید حتماً هماهنگی در کل کشور صورت گیرد.

این مقام مسئول تاکید نمود: سیاست ما بر این بود که بتوانیم بهترین راه مورد توصیه بهداشت را در نظر بگیریم و زنجیره وصل کرونا را قطع کنیم که برای رسیدن به این موفقیت، بهترین راه ماندن مردم در خانه است.

وی به دیگر اقدامات اجرا شده توسط ستاد پیشگیری از کرونا در شهرستان اشاره نمود و اضافه نمود: ضدعفونی کردن مکرر معابر شهری و روستایی، بوستاها، پمپ بنزین ها، وسایل حمل و نقل عمومی، توزیع پک های بهداشتی در مراکز درمانی، کسبه، تاکسیداران، تعامل انجمن های مردم نهاد در جمع آوری یاری های مردمی و ... از دیگر اقدامات اجرا شده در این خصوص است.

صفری گفت: ضمن تبریک پیشاپیش سال نو به همه شهروندان و عرض تسلیت به همه خانواده هایی که عزیزان خود را در این شرایط از دست دادند، گفت: ما در سال جدید با روحیه جدید به مقابله با کرونا ادامه می دهیم و امیدواریم که با تلاش، تلاش، همکاری و همبستگی مردم در کوتاه ترین زمان از شر این ویروس منحوس خلاص شده و مردم به زندگی عادی خود بازگردند؛ ما سال پرماجرایی را طی کردیم، اما توانستیم با یاری خداوند سربلند بیرون بیاییم؛ از این موضوع نیز حتماً سربلند بیرون خواهیم آمد

منبع: ایرنا
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3696

به "خبرنگاران فرماندار دماوند: درخانه ماندن، سهم همه در مقابله با کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار دماوند: درخانه ماندن، سهم همه در مقابله با کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید