توافق ایران با دومین قدرت مالی دنیا ارزشمند است

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیرعامل بانک صادرات در یادداشتی با اشاره به امضای توافق 25 ساله ایران و چین نکات جدیدی در خصوص آن عنوان نمود.

توافق ایران با دومین قدرت مالی دنیا ارزشمند است

به گزارش خبرنگاران، در یادداشت حجت اله صیدی آمده است: به عنوان کارشناسی که سند موسوم به برنامه هم کاری جامع فی مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین را خوانده و در بعضی جلسات آنالیز آن از جنبه های پولی، مالی و سرمایه گذاری شرکت داشته ام، نکات زیر را برای اطلاع عزیزانی که دل در گرو ایران و ایرانیان دارند، عرض می کنم:

سندی که به امضای وزرای خارجه دو کشور رسیده، نه قرارداد است و نه تفاهم نامه یا توافق نامه، بلکه سندی راهبردی است که بیشتر ماهیت نقشه راه و چهارچوب همکاری و زمینه های مشارکت را برای دو طرف دارد.

در عرصه دنیای و تعاملات بین المللی، وجود چنین اسنادی برای هر کشوری نوعی دارایی و ظرفیت فراوری ثروت به شمار می رود، فارغ از آن که بین آلمان و ژاپن باشد یا کانادا و ترکیه. این که ایران با دومین قدرت مالی دنیا چنین سندی را مبادله می نماید، یک دستاورد مهم و ارزشمند است.

در هیچ کدام از بندهای سند، جمله ای که نشان دهنده فزونی یک طرف بر دیگری یا ضعف یکی در مقابل دیگری داشته باشد، ملاحظه نمی گردد و از موضعی برابر و با رویکرد برنده-برنده و عزت مندانه تهیه شده است.

عملیاتی کردن مفاد این سند، احتیاج به دو گروه اسناد دارد: برنامه اقدام و عمل (Action Plan) و قراردادهای تعهدآور موردی برای هر طرح؛ لذا حفظ منافع ایران در عمل، بستگی به این اسناد و اجرای آن دارد.

قدر فرصت ها را بدانیم و از ارتقاء و توسعه هم کاری های بین المللی ایران عظیم حمایت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6506

به "توافق ایران با دومین قدرت مالی دنیا ارزشمند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق ایران با دومین قدرت مالی دنیا ارزشمند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید