تظاهرات استقلال طلبانه هزاران اسکاتلندی در گلاسگو

به گزارش نوای پرنده پارسی، هزاران نفر از اهالی اسکاتلند با تجمع در یکی از شهرهای مهم این منطقه خواهان استقلال و جدایی از بریتانیا شدند.

تظاهرات استقلال طلبانه هزاران اسکاتلندی در گلاسگو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هزاران اسکاتلندی شنبه با تجمع در گلاسگو بزرگ ترین شهر اسکاتلند خواهان تبدیل شدن به کشوری مستقل و جدایی از بریتانیا شدند.

به نوشته روزنامه گالف تودی، نیکلا استروژن وزیر اول اسکاتلند نیز از حاضران در این تجمع بود و در سخنرانی اش بار دیگر وعده رسیدن به استقلال اسکاتلند را داد.

به نوشته گالف تودی، استروژن طی سخنرانی در میدان جورج خطاب به جمعیت گفت، انتخابات عمومی که در تاریخ 12 دسامبر (آذر) برگزار می گردد مهمترین انتخابات برای اسکاتلند است و آینده کشور در گروی آن است.

چندی قبل نیز هزاران اسکاتلندی در ادامه کوشش های خود برای استقلال از بریتانیا، در خیابان های ادینبرو تظاهرات کردند. (جزئیات بیشتر)

پیش بینی می گردد استروژن قبل از کریسمس به طور رسمی از بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس بخواهد اجازه برگزاری همه پرسی در اسکاتلند داده گردد. استروژن روز شنبه به طرفداران خود رسیدن به استقلال اسکاتلند را وعده داد و در این زمینه گفت: زمان آن رسیده که آینده را خودمان انتخاب کنیم ، زمانی که اسکاتلند یک کشور مستقل باشد.

همه پرسی شهریورماه سال 1393 درباره استقلال اسکاتلند با شکست حامیان استقلال سرانجام یافت. 55 درصد از رأی دهندگان در آن همه پرسی با مستقل شدن اسکاتلند مخالفت کردند.

با این وجود، نظرسنجی های اخیر در اسکاتلند نشان می دهد که میزان حمایت از استقلال از لندن در میان ساکنان این منطقه افزایش یافته و در صورت برگزاری همه پرسی مجدد، احتمال زیادی هست که این بار نتیجه به نفع حامیان جدایی باشد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2964

به "تظاهرات استقلال طلبانه هزاران اسکاتلندی در گلاسگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات استقلال طلبانه هزاران اسکاتلندی در گلاسگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید