تحریم ها امدادرسانی به ایران در بحران کرونا را کند نموده است

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، اولیور واندکاستیلی، مدیر سازمان یاری رسانی بین المللی ویژه ایران در بیانیه ای به نقش مخرب و منفی تحریم های آمریکا در یاری رسانی به ایران در جریان بحران شیوع کرونا اشاره نمود.

تحریم ها امدادرسانی به ایران در بحران کرونا را کند نموده است

در این ارتباط، مدیر سازمان یاری رسانی بین المللی ویژه ایران در بیانیه خود گفته است که یکی از مسائل یاری رسانی بین المللی به ایران، مسائل مربوط به شفاف سازی مسائل حقوقی مربوط به تحریم ها جهت اطمینان از ورود لوازم پزشکی و داروها به ایران است و این امر موجب کند شدن و کاهش سرعت اقدامات لازم پزشکی در هفته های نخستین شیوع ویروس کرونای جدید شد.

این نخستین بار نیست که مقامات بین المللی به تأثیر منفی تحریم ها علیه ایران همزمان با بحران جهانی شیوع کرونا اشاره می نمایند.

پیشتر نیز مقامات ارشد پاکستان، چین، روسیه و حتی بعضی نمایندگان کنگره آمریکا در اظهارات خود و یا با انتشار نامه از کاخ سفید خواسته بودند که به دلیل شیوع کرونا، تحریم ها علیه ایران را تسهیل کند.

با وجود درخواست های جهانی، اما تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران همچنان ادامه دارد و حتی فراتر از آن وزارت خارجه آمریکا از اعلام بعضی تحریم های جدید علیه شخصیت های حقیقی و حقوقی ایرانی و مرتبط با ایران خبر داده که این موضوع با نقدها بسیاری روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4319

به "تحریم ها امدادرسانی به ایران در بحران کرونا را کند نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم ها امدادرسانی به ایران در بحران کرونا را کند نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید