بزرگداشت مفاخر باعث حفظ هویت فرهنگی کشور می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، علی اکبر صالحی دروز دوشنبه در سفر به قزوین از اولین سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا و مفاخر قزوین بازدید کرد.

بزرگداشت مفاخر باعث حفظ هویت فرهنگی کشور می گردد

وی در این بازدید گفت: قزوین مهد دانش و علمای بزرگ بوده است و جا دارد که عظمت گذشته خود را باز یابد.

رئیس سازمان انرژی اتمی توضیح داد: هر جامعه ای نیازمند الگوسازی است و اگر نماد و الگویی برای خود نداشته باشد، سرگردان خواهد شد.

صالحی اعلام کرد: قزوین مهد دانشمندان و علمای بزرگ است و با تشویق و راهنمایی و الگودهی به جوانان می توان به بازیابی عظمت گذشته این شهر تاریخی کمک کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه مفاخر مانند شعله و چراغ راهنمایی هستند تاکید نمود: مفاخر چون چراغی منور علاقه مندان را به سوی خود جذب می نمایند و میتوانند هویت ساز باشند.

وی اظهارداشت: مجموعه مدیریت شهری و متولیان فرهنگی شهر قزوین با برگزاری رویدادهایی مانند هفته فرهنگی قزوین، الگوهای شایسته ای پیش روی شهروندان به ویژه جوانان قرار می دهند.

صالحی گفت: برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی اقدام فرهنگی بسیار ارزشمندی است که میتواند اثری ماندگار را خلق کند و در اخیتار نسل جوان قرار دهد و فرصت مناسبی است تا هنرمندان بزرگ سراسر کشور را دور هم جمع کند تا در کنار یک رقابت سازنده زمینه شناسایی استعدادهای جدید را نیز مهیا کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه نمود: امیدوارم با به نمایش درآمدن آثار این هنرمندان، میراث ارزشمند مفاخر و مشاهیر شهر ماندگار گردیده و موجب افتخار و سربلندی این شهر تاریخی گردد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 143

به "بزرگداشت مفاخر باعث حفظ هویت فرهنگی کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت مفاخر باعث حفظ هویت فرهنگی کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید