انگلیس هراس افکنی درباره کرونا در تبلیغات ماسک را ممنوع نمود

به گزارش نوای پرنده پارسی، نهاد مسئول نظارت بر صنعت تبلیغات در انگلیس در حکمی توسل به هراس افکنی برای تبلیغ ماسک های مخصوص جلوگیری از شیوع کرونا را ممنوع بیان کرد.

انگلیس هراس افکنی درباره کرونا در تبلیغات ماسک را ممنوع نمود

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در انگلیس اداره استانداردهای تبلیغات توسل به هراس افکنی و صدور هشدارهای افراطی در تبلیغ ماسک های مخصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا را ممنوع اعلام نموده است.

این اداره که مسئولیت نظارت بر صنعت تبلیغات در انگلیس را بر عهده دارد در حکمی روز چهارشنبه تبلیغات دو شرکت در بستر اینترنت برای فروش این ماسک ها را بر خلاف قوانین خود خوانده و گفته چنین تبلیغاتی ممکن است باعث ایجاد ترس های غیرموجه گردد.

روزنامه گاردین نوشته در یکی از این تبلیغات، شرکتی به نام Novads OU تلفات شیوع کرونا و هراس عمومی از شیوع این ویروس را محور برنامه های تبلیغاتی خود برای معرفی ماسک های صورت اُکسی برث (Oxybreath) قرار داده و ادعا نموده بود با این ماسک ها می توان از این خطرات در امان ماند.

در تبلیغی دیگر متعلق به این شرکت ادعا شده بود این ویروس در حال گسترش با سرعت نور است و از مصرف نمایندگان می خواست تا وقتی که هنوز می توانند اقدام به خریداری ماسک نمایند.

اداره استانداردهای تبلیغات حکم دیگری هم علیه شرکت Easy Shopping 4 Home (خرید آسان برای خانه) صادر نموده و گفته تبلیغ دستگاه تنفس مصنوعی برای ویروس کرونا توسط این شرکت مصداق سوءاستفاده از نگرانی ها درباره این ویروس محسوب می گردد.

این سازمان نظارتی، تبلیغات هر دو شرکت را گمراه نماینده، غیرمسئولانه و مبتنی بر هراس افکنی خوانده است. مت ویلسون، از مقام های اداره استاندارد تبلیغات گفت: ما این تبلیغات مربوط به ماسک های صورت را ممنوع نموده ایم چون ادعاهایی که آنها مطرح نموده اند بر خلاف توصیه های ارائه شده توسط مقام های وزارت بهداشت هستند و بنابراین گمراه نماینده محسوب می شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این تبلیغ ها، علاوه بر این غیرمسئولانه بودند چون در آنها هشدارهای افراطی مطرح شده و روی ترس افراد مانور می داد.

تأکید مقام های وزارت بهداشت انگلیس برای جلوگیری از ایجاد هراس در انگلیس در مورد کرونا در حالی اجرا شده که رسانه های وابسته به دولت این کشور، از جمله بی بی سی القای وحشت درباره شیوع این ویروس در ایران را در دستور کار قرار داده اند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3910

به "انگلیس هراس افکنی درباره کرونا در تبلیغات ماسک را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس هراس افکنی درباره کرونا در تبلیغات ماسک را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید