امکان دارد عراق در پی حملات اخیر ترکیه به شورای امنیت مراجعه کند

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از الفرات نیوز، احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق به حملات اخیر ترکیه به شمال این کشور واکنش نشان داد.

امکان دارد عراق در پی حملات اخیر ترکیه به شورای امنیت مراجعه کند

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص تأکید کرد: امکان اینکه عراق در پی تجاوزهای مستمر ترکیه به خاک خود به شورای امنیت سازمان ملل متحد رجوع کند، وجود دارد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد: پس از افزایش اقدامات نظامی یکجانبه از سوی ترکیه، ضرورت یافتن یک راهکار سیاسی برای کاهش تنش ها میان بغداد و آنکارا بیش از پیش احساس می شود.

این درحالی است که سخنگوی وزارت خارجه عراق پیشتر هم به طور تلویحی از احتمال روی آوردن کشورش به سلاح اقتصادی و تجاری برای وادار کردن ترکیه به توقف حملات نظامی اش در شمال عراق خبر داده بود.

سخنگوی وزارت خارجه عراق گفته بود: ما بر راهکارهای سیاسی برای توقف این اقدام نظامی یکجانبه ترکیه تاکید داریم.

در همین حال، احمد ملا طلال سخنگوی نخست وزیری عراق هم در بیانیه ای حملات ترکیه به شمال این کشور را نقض حاکمیت، تمامیت ارضی و ثبات عراق برشمرد و خواهان توقف فوری آن شد.

وی گفته بود: ترکیه مدتی است که دست به تجاوز مکرر به خاک عراق می زند. ما ضمن محکومیت این اقدام که به روابط مستحکم و دیرینه بین دو ملت، ضربه می زند و تعرض به حاکمیت، جان و مال شهروندان عراق است، خواهان توقف فوری این حملات هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4772

به "امکان دارد عراق در پی حملات اخیر ترکیه به شورای امنیت مراجعه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان دارد عراق در پی حملات اخیر ترکیه به شورای امنیت مراجعه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید