از برف سنگین تا سقوط بوئینگ...

به گزارش نوای پرنده پارسی، شهردار فردیس با اشاره به بارش برف سنگین در زمستان گذشته، زلزله و سقوط هواپیمای باری بوئینگ 707 ارتش در روستای فرخ آباد فردیس، اعلام کرد: این موارد نشان می دهد که شهرستان فردیس مستعد بحران است و باید اقدامات لازم در این راستا انجام گردد.

از برف سنگین تا سقوط بوئینگ...

به گزارش خبرنگاران، منوچهر غفاری چهارشنبه دهم بهمن ماه در جلسه ستاد بحران شهرستان فردیس، با اشاره به نوپا بودن و وجود نواقص موجود در بخش های مختلف این شهرستان، اظهار کرد: متأسفانه تجهیزات کافی برای مقابله با شرایط بحرانی در این شهرستان موجود نیست.

وی در ادامه با اشاره به تراکم جمعیتی بالای شهرستان فردیس، تاکید نمود: تراکم بالای جمعیتی در مواقع بحرانی تهدید به شمار می رود.

شهردار فردیس با بیان اینکه شهرستان فردیس دارای زیرساخت های ملی مختلفی همچون انبار نفت و نیروگاه منتظر قائم است، توضیح داد: با توجه به این مهم ضروری است تجهیزات بحرانی دستگاه های خدمات رسان این شهرستان بیش از اینها باشد.

وی همچنین به وجود شهرک های صنعتی و کارخانه های مختلفی در شهرستان فردیس اشاره نمود و اضافه نمود: بعضی از این کارخانه ها خطرات زیست محیطی دارند که باید در راستای بهبود شرایط آنها اقدام کرد.

غفاری با تاکید بر لزوم تجهیز امکانات بحرانی شهرک های صنعتی ، توضیح داد: باید برای مقابله با شرایط بحرانی، راهکارهای مناسبی داشته باشیم.

وی با اشاره به مسائل مختلفی در شبکه معابر فردیس، اعلام کرد: تردد و ترافیک موجود در معابر اصلی شهر مسبب کاهش سرعت نیروهای خدمات رسان در شرایط بحرانی می گردد که این مهم بر لزوم افزایش معابر در این شهر تاکید دارد.

شهردار فردیس همچنین به نبود بیمارستان در شهرستان 500 هزار نفری فردیس اشاره نمود و گفت: این مهم موجب افزایش تردد در شهر می گردد و علاوه بر آن ممکن است نیروهای خدمات رسان نتوانند در شرایط بحرانی، مصدومان را به موقع به بیمارستان برسانند.

وی به محله های ناپایدار و متراکم شهر فردیس اشاره نمود و گفت: این مساله بر لزوم بهبود امکانات بحرانی تاکید دارد چراکه خدمات رسانی به مناطق کم برخوردار و ناپایدار در هنگام بحران از اهمیت بالایی برخوردار است.

غفاری با اشاره به برگزاری مانور عملیاتی ساعت صفر در شهرستان فردیس، اعلام کرد: این اقدام به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف اجرا شده است.

وی با اشاره به بارش برف سنگین در زمستان گذشته، زلزله و سقوط هواپیمای باری بوئینگ 707 ارتش در روستای فرخ آباد فردیس، گفت: این موارد نشان می دهد که شهرستان فردیس مستعد بحران است و باید اقدامات لازم در این راستا انجام گردد.

شهردار فردیس همچنین با اشاره به نبود ساختمان مدیریت در شهرستان فردیس، گفت: متأسفانه مکانی مناسب برای برگزاری جلسات بحرانی در هنگام بحران در این شهرستان وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 776

به "از برف سنگین تا سقوط بوئینگ..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از برف سنگین تا سقوط بوئینگ..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید