اردوغان: قادر به حمله نظامی به مکان اخفای پ ک ک در عمق خاک عراق هستیم

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس جمهور ترکیه با هشدار به دولت عراق گفت که در صورت تداوم حملات شبه نظامیان کرد از اردوگاه مخمور در عمق خاک عراق، نیروهای مسلح ترکیه به این مکان حمله خواهند کرد.

اردوغان: قادر به حمله نظامی به مکان اخفای پ ک ک در عمق خاک عراق هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری رفارس، رئیس جمهور ترکیه مدعی امکان حمله به یک اردوگاه محل تجمع شبه نظامیان ترکیه در قلب خاک عراق شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز رجب طیب اردوغان در گفت وگو با شبکه خبری تی آر تی با هشدار به عراق گفت که ترکیه می تواند به یک اردوگاه که مبدل به محل استقرار شبه نظامیان کرد شده و مکان امنی برای آن ها ایجاد نموده ، حمله نظامی کند.

اشاره اردوغان به اردوگاه مخمور در 180 کیلومتری جنوب ترکیه و مستقر کوه های قندیل در شمال عراق است که بنا بر ادعای مقام های ترکیه میزبان بیش هزاران پناهجوی ترکیه ای است.

اردوغان گفت: اگر سازمان ملل آنجا را پاکسازی نکند ما این کار را به اسم عضو سازمان ملل انجام خواهیم داد. ما باید چه مدت در خصوص آن مکان شکیبا باشیم.

یک مقام ارشد عراقی در این زمینه گفت که ترکیه هفته گذشته بابت فعالیت های تروریستی اعضای پ ک ک در مخمور علیه ترکیه به بغداد شکایت کرد. این مقام عراقی گفت، فرماندهان امنیتی و مقام های محلی شکایت ترکیه را آنالیز کردند و به دولت عراق گفتند که اردوگاه مخمور به وسیله نیروهای پ ک ک کنترل نمی گردد. سخنگوی دولت عراق تا به امروز از اظهار نظر در این زمینه خودداری نموده است.

این اردوگاه در دهه 1990 زمانی که هزاران کرد از ترکیه با ترغیب پ ک ک از مرز عبور کردند، تاسیس شد. اردوگاه مخمور سال قبل هدف حملات هوایی ترکیه نهاده شد .

یک مقام ترکیه ای در این باره گفت: اردوگاه مخمور به اسم یکی از مراکز تدارکاتی در حملات علیه ترکیه یا نیروهای مسلح ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد. اکنون زمان آن فرا رسیده که این مکان از وجود پ ک ک پاکسازی گردد.

گروه پ ک ک که در 35 سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به اسم گروه تروریستی شناخته می گردد. ترکیه می گوید که شبه نظامیان پ ک ک مسئول مرگ بیش از 40 هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و بچه ها هستند.

وزارت دفاع ترکیه روز دوشنبه از تداوم حملات در شمال عراق علیه مواضع تروریست های پ ک ک و کشته شدن شماری از اعضای این گروه اطلاع داد.

وزارت دفاع ترکیه خاطرنشان کرد که دست کم پنج تروریست پ ک ک در شمال عراق در عملیاتی با پشتیبانی هوایی کشته شدند. در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است که نیروهای مسلح ترکیه و سازمان اطلاعات ملی این کشور به طور مشترک این عملیات را در منطقه گارا انجام دادند.

ص

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7128

به "اردوغان: قادر به حمله نظامی به مکان اخفای پ ک ک در عمق خاک عراق هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: قادر به حمله نظامی به مکان اخفای پ ک ک در عمق خاک عراق هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید