آزادی شهروند کانادایی در سوریه

به گزارش نوای پرنده پارسی، یک شهروند کانادایی که از سال گذشته میلادی توسط دولت سوریه بازداشت شده بود، با میانجی گری اداره امنیت کل لبنان آزاد شد.

آزادی شهروند کانادایی در سوریه

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، عباس ابراهیم، مدیرکل اداره امنیت لبنان گفت که مقامات سوریه کریستیان لی بکستر، شهروند کانادایی بازداشت شده در دمشق را با میانجیگری این اداره آزاد کردند.

رسانه های کانادا پیشتر اعلام نموده بودند که بکستر 44 ساله توریست بوده و اوایل دسامبر 2018 پس از ورود به یک روستا در سوریه در مرزهای لبنان که برادر زنش اهل آنجا است، ناپدید شد.

این شهروند کانادایی در یک کنفرانس خبری در مقر اداره امنیت عمومی لبنان در بیروت، با چشمانی اشکبار گفت که نمی دانست آیا کسی از زنده بودن او باخبر است یا نه و فکر می کرد که برای همواره در بازداشت خواهد بود.

وی در ادامه از کوشش های سفارت کشورش و لبنان برای آزادی خود تشکر و قدردانی کرد.

به همین دلیل، عباس ابراهیم نیز در کنفرانس مطبوعاتی درباره دلیل بازداشت بکستر گفت که این شهروند کانادایی به دلایل مرتبط با نقض قوانین سوریه، در این کشور نگه داشته شده بود.

وی به جزئیات اتهامات علیه بکستر اشاره ای نکرد.

عباس ابراهیم در ادامه توضیح داد: معتقدم کوششی که انجام دادیم دوره بازداشت بکستر را کوتاه کرد. او در راه بازگشت به کانادا است.

این مقام لبنانی همچنین ضمن تشکر از پاسخگویی سریع دولت سوریه تأکید کرد که اقدام وی پس از درخواست رسمی سفارت کانادا در لبنان اجرا شده است.

کانادا از سال 2011 و به دنبال شروع جنگ سوریه روابط دیپلماتیک خود با دمشق را قطع و به شهروندان خود توصیه کرد که به سوریه سفر نکنند.

از سوی دیگر، امانوئل لامورو، سفیر کانادا در لبنان به خبرنگاران گفت که به دلیل قوانین خاص کشورش نمی تواند به جزئیات این مسأله واکنش نشان دهد.

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه کانادا به خبرگزاری فرانسه گفته بود که یک شهروند کانادایی در سوریه بازداشت شده است.

عباس ابراهیم ماه گذشته نیز برای آزادی یک شهروند آمریکایی زندانی در سوریه، میانجی گری نموده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2217

به "آزادی شهروند کانادایی در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادی شهروند کانادایی در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید