آشنایی با قطار زندگی تهران مشهد

به گزارش نوای پرنده پارسی، سفر به مشهد که از مهمترین جاذبه های گردشگری ایران به شمار میرود با قطار لوکس زندگی دلچسبتر هم خواهد شد، در ادامه با این قطار و امکانات بیشتر آشنا خواهیم شد.

آشنایی با قطار زندگی تهران مشهد

با ورود قطار لوکس و بین‌المللی مجارستانی به ایران، مسئولان داخلی تصمیم گرفتند تا از این سبک قطار در خطوط ریلی کشور استفاده کنند. این امر به‌قدری جدی پیگیری شد که فروردین 94، قطار لوکس و پنج ستاره‌ای به نام قطار زندگی از تهران به سمت مشهد حرکت کرد.

این قطار بیش از ظاهر متفاوت خود، در نحوه ارائه خدمات متفاوت است. هنگام ورود به کوپه‌های قطار درمی‌یابید که این قطار به هیچ‌یک از قطارهای درجه یک دیگر شباهتی ندارد. صندلی‌های داخل کوپه‌های چهار نفره این قطار بیشتر شبیه به مبلمان لوکس است. در داخل کوپه‌ها دو مانیتور 18 اینچ برای تماشای فیلم تعبیه شده است. همچنین این قطار دارای سیستم WiFi بسته است. بسته بدین معنی که هر کاربر می‌تواند با توجه به آرشیو فیلم و موسیقی که در شبکه وجود دارد، فیلم یا آهنگ دلخواه خود را انتخاب کند و لذت ببرد. همچنین غذا، دسر و دیگر خوراکی‌های ارائه شده در این قطار، با توجه به انتخاب و نظر مسافران تهیه می‌شود. خوراک این قطار متشکل از پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر همگی در هزینه بلیت محاسبه شده و دارای کیفیت بسیار بالایی است. رستوران این قطار در دو طبقه مجزا تعبیه شده است. قطار زندگی دارای هشت واگن است. از دیگر امکانات داخل قطار کتابخانه‌ای دارای 36 کتاب با موضوعات مختلف و وجود فروشگاه سیار هدایا است. ضمن اینکه به هدف سهولت تردد مسافران داخل قطار، برای هر مسافر یک جفت دمپایی اسفنجی درنظر گرفته شده است.

هزینه قطار زندگی

قیمت بلیت قطار زندگی 150 هزار تومان است. شاید از نظر برخی مسافران این قیمت بسیار بالا باشد و مسافران بتوانند با خرید بلیت‌های چارتری با همین قیمت سفرشان را با هواپیما انجام دهند. اما مهدی موسوی نژاد، مدیرعامل شرکت رجاء درباره قیمت این قطار می‌گوید:این انتخاب مسافر است که با کدام وسیله سفر کند اما هواپیمایی با این قیمت از حداقل خدمات برخوردار است و نکته مثبت این قطار نوع ارائه خدمات ویژه آن است.وی می‌ا فزاید:بزودی یک قطار با همین امکانات در مسیر تهران ـ شیراز راه اندازی خواهد شد.منبع: جام جم آنلاین منبع تصاویر: خبرگزاری مهر

انتشار: 15 تیر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 14

به "آشنایی با قطار زندگی تهران مشهد" امتیاز دهید

3 کاربر به "آشنایی با قطار زندگی تهران مشهد" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با قطار زندگی تهران مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید